Na české scéně od roku 2001 úspěšně působí i Marketingový klub

Jedním z nich je Marketingový klub České republiky. „Jsme zájmovým sdružením profesionálů v marketingu. Naším cílem je shromažďovat a vytvářet vazby mezi odborníky se stejným profesním zaměřením tak, aby se mohli lépe a rychleji orientovat při měnícím se tržním prostředí,“ uvedl viceprezident klubu Jiří Prošek. Posláním je zajistit vzdělávání, setkávání a výměnu názorů této profesní skupiny. Schází se měsíčně při tematických klubových večerech. Klub si jako letopočet svého vzniku píše rok 2001, přesto pravidelná setkání dnešních členů trvají déle.

Všechno začalo už na podzim roku 1996, kdy se sešla poprvé skupina marketérů, kteří hledali způsob, jak se vídat i mimo pracovní povinnosti. „Před deseti lety jsem se při svém pobytu ve Velké Británii seznámila s britským způsobem klubového setkávání. Byla jsem touto formou setkávání spřátelených osob natolik oslovena, že jsme se skupinou podobně smýšlejících přátel přenesli formu „klubového života“ do prostředí českého marketingu,“ vzpomíná prezidentka klubu Věra Seifertová, která je rektorkou tuzemské prestižní vysoké školy cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství.

Po počátečních experimentech s fungováním pod jiným zřizovatelem se klub koncem roku 2001 ustavil jako občanské sdružení. Mezi jeho čestné členy patří i Philip Kotler, žijící legenda světového marketingu, profesor mezinárodního marketingu a jedna z předních světových autorit v této oblasti, který loni navštívil Prahu.

Marketingový klub pořádá pravidelně klubové večery, na něž si zve různé odborníky či zajímavé osobnosti. Setkání se konají zpravidla druhý čtvrtek v měsíci v prostorách Hospodářské komory hlavního města Prahy. Při své činnosti úzce spolupracuje s dalšími podobnými sdruženími.