Kroměřížský obchodník si ve městě založil obchůdek s žertovnými věcmi

Udržet se v drtivé konkurenci supermarketů není pro něj jednoduché, svou živnost však nevzdává. Věří, že lidé nakupující ve velkých obchodních střediscích brzy pochopí, že tam žádný levný nákup v podstatě nedělají. „Lidé mají zakódované, že v supermarketu je všechno nejlevnější, ale není to tak. Například hru Sudoku, která tam stojí několik stovek a je v akci, my máme levnější pořád,“ míní Pospíšil.

Jeho hlavním cílem je však v obchůdku příznačně nazvaném Ptákoviny prodávat žertovné věci. „Nabízím tu předměty, které mají nějaký vtip, od hrnečků s veselým nápisem až po zvukové hračky, jichž je tady většina,“ podotýká podnikatel. Dodává však, že zákazníci to v mnoha případech ani nezjistí.

„Lidé se bojí zeptat. Ze supermarketů jsou zvyklí, že s nimi nikdo nemluví. Když se jich tady zeptám, zda jim mohu pomoci, tak odmítnou s tvrzením, že se jen dívají. Nemám tudíž ani šanci jim poradit či zvukové předměty předvést. Pak si myslí, že jsou to jen hračky či plyšáci,“ přiznává Pospíšil.

Na podnikání, ovšem v jiných oblastech, se vrhl v roce 1992. Zkušenosti sbíral mimo jiné také v Praze. „Začínal jsem s prodejnou elektra v Kroměříži. Pak jsem byl nějakou dobu v Praze, kde jsem pro firmu Baťa dělal zabezpečovací zařízení. Chtěl jsem se ale vrátit zpět. Proto jsem si tady založil obdobný obchůdek, který mě v hlavním městě zaujal, a ten vedu dodnes,“ dodává.

Cestu do jeho krámku si najdou nejen dospělí, ale i děti. Ti podle něj přesně vědí, co chtějí. „Děti už mají svůj sortiment. Když mají peníze, koupí si to. Když je nemají, přijdou s rodiči. Tady ale naráží na problém, že rodiče uvažují nad tím, nač hračka potomkovi bude. Neuvědomují si, že jsou to děti, a ty si hrají,“ vysvětluje s úsměvem kroměřížský podnikatel.