VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Majitelé reklamní agentury: Kreativita a vtip vítězí

ZLÍN - Nezávislost a prostor pro uplatňování svých nápadů chyběly mladým zlínským grafikům v reklamní společnosti. Kolegové Václav Skácel a Daniel Babica firmu proto opustili a založili svou vlastní reklamní agenturu s příznačným názvem Vabanque – tedy všechno, nebo nic.

12.10.2007 1
SDÍLEJ:

Kreativní ředitel a spolumajitel reklamní agentury Vabanque Václav Skácel (v popředí).Foto: DENÍK/Petr Holubář

Václav Skácel vystudoval obor grafického designu na fakultě výtvarného umění v Brně. Po škole pracoval jako grafik v pražské firmě, pak se kvůli rodině přestěhoval do Zlína. V reklamní agentuře se potkal s designérem Danielem Babicou, bývalým sklářem. Oba měli z práce stejně rozporuplný pocit. „Byli jsme tlačeni do věcí, které nás nebavily.

Měli jsme spoustu nápadů, chtěli jsme je dělat po svém,“ vzpomínal. Odešli z práce a v roce 2003 rozjeli vlastní podnikání. „Soustředili jsme se především na návrhy a tvorbu tiskové reklamy a obalů, v současné době se zabýváme i dalšími typy propagace, jako jsou webové prezentace, CD­ROMy a celkovým vizuálním stylem firmy,“ vyjmenoval Václav.

V zaměstnání nemohli plně prosadit své nápady. Chyběla jim tvůrčí svoboda, proto se rozhodli podnikat

Začátky byly pro podnikatele časově i psychicky náročné. „Neměli jsme žádné portfolio, kterým bychom se mohli pochlubit. Chybělo nám dobré jméno i zkušenosti. Lidé se nám báli důvěřovat,“ přiznal Václav.

Nadšení však majitelé nepostrádali. „Zanalyzovali jsme si potenciálního zákazníka, a na základě zjištěných slabých stránek jeho působení jsme mu navrhli projekt. Nikdo se nebrání tomu, když mu přinesete dobré nápady,“ usmál se podnikatel. Tato strategie měla úspěch. Klientů přibývalo, spolumajitelé museli začít přemýšlet o rozšíření týmu. „Pracovali jsme i po nocích, dlouho se to nedalo vydržet,“ uvedl Václav.

Nyní má firma celkem sedm zaměstnanců. „Spolupracujeme i s externisty. Řešíme tak situace, kdy se nakupí více zakázek,“ objasnil. Firma najímá specialisty například v případě, že potřebuje získat marketingová data o trhu. „Naučili jsme se, že reklama založená pouze na domněnkách, nemusí být efektivní,“ tvrdí Skácel.

Služeb firmy využívají jak velké společnosti, tak menší podniky. „I z malé ryby se může stát dravec. Navíc jsou často přístupnější i odvážnějším nápadům,“ míní spolumajitel. S velkými firmami je schvalování jednotlivých kroků složitější. „Obvykle proces trvá déle, protože musí návrhy odsouhlasit mnohem více kompetentních osob,“ vysvětluje Václav.

Pro lepší přístup k větším klientům firma udržuje kontakty se spřátelenou pražskou agenturou v Praze. „Společně zákazníky oslovujeme, umožňuje nám to i snižovat náklady,“ zdůvodnil Václav.

Na práci mají podnikatelé nejraději vymýšlení kreativní složky reklamy. „Rádi si pohrajeme s designem,“ podotýká Skácel. Ve firmě jde zejména o týmovou práci. „Dobré nápady může mít kdokoliv, společně o nich debatujeme a pak je dále rozvíjíme,“ osvětlil.
Při práci prý bývá hodně veselo.

„Dáváme přednost vtipné, ale zároveň snadno pochopitelné reklamě,“ zdůraznil Václav. Podle něj jsou čeští zadavatelé někdy až příliš konzervativní. „Většinou si vyberou umírněnější formu reklamy, což je mnohdy škoda,“ litoval.

12.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Místopředseda FAČR Zdeněk Zlámal

Projev Pelty vnímám jako zinscenovaný, říká místopředseda FAČR Zlámal

Vánoční strom Nedašova Lhota
27

ANKETA: Vyberte nejkrásnější vánoční strom ve Zlínském kraji

VIDEO: Ovlivněn alkoholem a marihuanou ujížděl policejní hlídce

Přes jedno promile alkoholu v dechu a marihuanu zjistili policisté teprve jedenadvacetiletému řidiči, který ujížděl policejní hlídce a následně havaroval do sloupu veřejného osvětlení. Mladík je podezřelý z trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky.   

COOP zvažuje rušit prodejny v některých obcích. Obavy panují i na Zlínsku

ANKETA/ - Čerstvé pečivo, mléko, máslo, sýr či třeba jogurty. Sehnat základní potraviny přímo ve své obci by do budoucna mohl být v řadě českých vesnic problém, Zlínsko nevyjímaje. Skupina COOP se totiž potýká s nízkými tržbami. Některým prodejnám, zejména na vesnicích do 500 obyvatel, tak do budoucna hrozí možnost uzavření.

RegioJet na Zlínsku skončil

Mnoho cestujících označuje ústup významného soukromého dopravce RegioJet z jihovýchodní Moravy za citelnou ztrátu. Společnost zajišťující hromadnou veřejnou dopravu typická svojí žlutou barvou od dneška ruší všechny vlakové spoje, které doposud zastavovaly v Otrokovicích, ale také například v Přerově, Hulíně nebo ve Starém Městě.

Politici „do naha“ nechtějí. Termín pro přiznání majetku vypršel

S koncem listopadu vypršel určený termín pro starosty, místostarosty a zastupitele obcí na přiznání majetku nad 250 tisíc korun. Údaje budou veřejně přístupné na internetu, což umožňuje novela zákona platná od 1. ledna 2018. Některým takové 'svlékání politiků do naha' vadí a myslí si, že může mimo jiné vzbudit zbytečnou závist.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT