„Speciální podnikatelský účet nemám. Ale spíše to je o tom, že se mi ho nechce zařizovat. Mám svůj obyčejný, na který jsou zvyklí i dodavatelé. Mají má čísla, a pokud bych si zařizovala nový, bylo by to komplikované. Měla bych nová čísla pinu, musela bych vše znovu vyřizovat a obvolávat. Moje účetní mi sice doporučuje, abych si osobní účet oddělila od pracovního, ale zatím mi to přijde zbytečné,“ řekla soukromá podnikatelka ze Zábřežska Jana Grűnfeldová.

Zájem o karty je však v Česku znát. „Za rok 2006 se počet platebních karet používaných podnikateli a firmami zvýšil téměř o jedenáct procent. Výrazný nárůst zaznamenala Komerční banka v počtu podnikatelských kreditních karet, v minulém roce o šedesát pět procent více. Ke konci roku jsme registrovali na 40 500 nových karet. Tento trend pokračuje i v měsících roku 2007,“ vyjádřila se Zuzana Čepelková z tiskového oddělení Komerční banky.

Účty pro podnikatele přinášejí řadu výhod. Například ČSOB půjčuje peníze okamžitě bez nutnosti dlouhodobého spoření. Úvěrový limit může dosáhnout až 500 tisíc korun a vyčerpanou částku mohou podnikaté splácet kdykoliv bez poplatku i mimo sjednané datum splatnosti.

Speciální služby jednotlivých bank se liší. Například KB nabízí živnostníkům tzv. Makro kartu. „Jedná se o jedinou platební kartu, kterou lze platit v síti prodejen Makro,“ vysvětlila vedoucí marketingu pro retailové bankovnictví Monika Truchliková a dodala: „Podnikatelé tuto možnost rádi využívají a její výhodou je, že je v Makru možné provádět i větší nákupy, a tedy i částky placené na místě kartou výrazně překračují průměrnou částku nákupu.“

S novinkami přichází i Česká spořitelna (ČS). Ta zahájila vydávání služebních kreditních karet, které jsou určeny zejména pro podnikatele a menší firmy. Jejich hlavní výhoda spočívá v až padesátiddenním bezúročném období pro platby kartou i výběry hotovosti.

„Pro vydání služební kreditní karty není podmínkou vedení běžného účtu,“ popsala Simona Můčková z ČS.