VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Team-building pomáhá zlepšovat vztahy i výkonnost firmy

ZLÍNSKÝ KRAJ - Dobré vztahy a schopnost spolupráce uvnitř firmy jsou základem pro zdravé fungování podniku. Jednou z možností, jak scelit pracovní kolektiv, je team­building.

5.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Jde o záměrné budování týmu prostřednictvím aktivit, při kterých se poznávají pracovníci pod jiným úhlem pohledu než při pracovním shonu.

Teambuildingové programy jsou pro firmy přínosem. „Zaměstnanci při nich přijdou mezi sebou do daleko neformálnějších osobních poloh, což významně napomáhá k lepší komunikaci a efektivnějšímu řešení zadaných pracovních úkolů,“ vysvětlil generální ředitel babického výrobce konzervovaných potravin Hamé Leoš Novotný.

Častým důvodem pro objednání team-buildingu je situace, kdy firma nabere nové zaměstnance. „Teambuilding pomáhá nováčkům rychle a efektivně se zařadit mezi stávající zaměstnance,“ tvrdil majitel jihomoravské teambuildingové agentury Adventure team na Vsetínsku Lukáš Hlavinka.

Oblíbený je především sport. „Velmi populární jsou výjezdy na nejrůznější sportovní akce, mezi které patří fotbalové turnaje, paintball, lanové město, pobyt v aquacentru, lyžařské zájezdy,“ vyjmenoval Novotný.

Adrenalinové aktivity přinášejí zážitek i praktické zkušenosti. „Například u paintballu jde o týmovou spolupráci, kdy se musíte na své spoluhráče spoléhat. Je to něco, jako když se realizuje zakázka, ale je to prostě zábavné. Navíc si můžete „vystřelit“ na šéfa a on ani nemukne,“ zavtipkoval Hlavinka. Zájem je také o lukostřelbu a střelbu z kuše. „U těchto aktivit se jakoby vracíte do dětských let a relaxujete,“ podotknul.

Firmy si mohou teambuildingový program objednat u specializované firmy nebo zorganizovat některou aktivitu samy. „Většinu akcí řešíme vlastními silami. I když například paintball nebo lanové městečko se bez spolupráce s profesionální agenturou neobejdou,“ připustil Novotný.

Důvodem vlastní realizace může být i úspora nákladů. „Bylo nám nabídnuto několik teambuildingových akcí, ale zatím jsme nabídky nevyužili. Dokážeme si zorganizovat věci sami, a ušetříme tak finance,“ mínil vedoucí valašskomeziříčského prodejce nových vozů Autocentrum Lukáš Miroslav Lukáš ml. Vedle této firmy se dostavuje restaurace se sportovním areálem. „Budeme jej využívat pro pořádání firemních akcí a sportovních aktivit jako firemní basketbal či nohejbal nebo i bowling,“ plánoval.

Pracovnímu kolektivu svědčí i neorganizovaná zábava. „Osvědčila se nám neformální setkávání, na nich se lidé opravdu poznají. Mimo pracovní dobu si jdeme zahrát bowling nebo squash. Na nějaké vyumělkované akce moc nevěříme,“ přiznala asistentka ředitele zlínského prodejce kancelářské techniky Impromat Eva Štěpaníková.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ZLÍNSKÉHO KRAJE:

Zpravodajství Sport Kultura Podnikání Černá kronika

5.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Co říkáte na výsledky voleb? Hlasujte

Antonín Seďa

Po patnácti letech končí v Poslanecké sněmovně Antonín Seďa

AKTUALIZOVÁNO

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

AKTUALIZOVÁNO

Na Zlínsku zvítězilo ANO, druhá SPD a třetí KDU-ČSL

ANKETA / VIDEA / FOTOGALERIE/ PŘÍMÝ VSTUP DO VOLEBNÍCH VÝSLEDKŮ / Voliči našeho regionu si vybrali do čela hnutí ANO 2011, které získalo v kraji 28,76 % hlasů. Druhá skončila SPD Tomio Okamury (12,90 %), následovaná KDU-ČSL(11,41 %).

ODS zapíjela poslanecký mandát Stanislava Blahy šampaňským

VIDEO / FOTOGALERIE / Nejprve vládla poklidná atmosféra v přítmí projektoru, který na zeď uherskohradišťské komunitní kavárny Cafe 21 vysílal první čísla volebních výsledků. 

Kašík: Na kandidátce jsem zakroužkoval lidi ze Zlína, vždycky jsem byl srdcař

FOTOGALERIE / K volbám zas tak často prý nechodí, vlastně dnes je to podle něj asi podruhé. "Ale chtěl jsem zvolit ty, kteří jsou podle mne důležití," uvedl v sobotu krátce po 13. hodině strážce hokejové svatyně zlínských beranů - brankář Libor Kašík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení