„Když jsme se o hotel začali v roce 2006 zajímat, byla to ruina. Několik desítek let totiž budova chátrala," vzpomíná generální ředitel hotelu Petr Borák. Od té doby ušel Augustiniánský dům kus cesty a dnes je z něj 4****superior wellness hotel.

Co byl prvotní impuls, který vás k hotelnictví přivedl?

V naší rodině se každý věnuje něčemu. Táta nás s bráchou nasměřoval a my se pak vydali vlastní cestou. Když jsme hotel otevírali, nebyl jsem v tomto směru nijak kovaný. Nějakou dobu jsem pracoval v zahraničí a získal tam jistou vizi, jak bych chtěl, aby hotel fungoval, ale jednal jsem spíše intuitivně. Jsem však velmi rád, že jsem začal pracovat v hotelnictví, a o to víc, že v této době.

Jak se hotelnictví změnilo za dobu vašeho působení v oboru?

Dříve si luxusní hotel a restauraci lidé nedokázali představit bez ubrusů, stříbra, porcelánu a množství skleniček. Já se v takovém prostředí necítím dobře, vyvolává ve mně stres. Proto jsme šli jinou cestou a luxus našim klientům nabídli jinou formou. Pro nás to znamená mít kvalitní obsluhu, prostor, kde hoří svíčky, voní dobré jídlo a panuje příjemná atmosféra. Nic naškrobeného. Dnes už se nekladou takové meze jako tomu bylo dříve. V tomto směru šlo hotelnictví hodně dopředu.

Pozorujete změny také v přístupu ke klientům?

Rozhodně. Za pár měsíců budeme slavit sedmý rok od otevření hotelu. Během této doby jsme prošli několika fázemi. Zaměřovali jsme se na obchodní část provozu, později na gastronomii a wellness, a dnes je pro nás nejdůležitější hotelový host. Regulujeme poptávku a servis, který tady poskytujeme, odpovídá ceně. Hosté sem přijíždějí pouze na rezervace, protože z devadesáti procent máme vždy obsazeno. Z poloviny jde o klienty, kteří se k nám pravidelně vracejí, což je známka toho, že se jim u nás líbí. Vážíme si toho, a proto se jim snažíme nabídnout to nejlepší. V rámci služeb jsme udělali obrovský posun.

Jak byste specifikoval skupinu klientů, kteří navštěvují váš hotel?

Hlavní skupinou je věková kategorie od pětadvaceti do padesáti let. Jedním ze silných artiklů našeho hotelu je dárkový poukaz. Lidé, kteří nás navštíví, zpravidla chtějí emoce a zážitky z našeho hotelu sdílet i se svými blízkými. Díky tomu k nám jezdí široká veřejnost.

Augustiniánský dům se prezentuje jako wellness hotel. Co přesně si pod tím představit?

Řídíme se mottem: Každý host je svým vlastním terapeutem, neboť zná nejlépe své tělo a duši. Je to velmi důležitá myšlenka. Wellness žití nevnímám pouze v relaxaci ve finské sauně a bazénu, podle mého jde o životní styl. Týká se to tedy jídla, jak si nastartuji den, jak se cítím nebo jaké mám myšlenky. Proto vznikl náš projekt, který jsme nazvali Zahrada šesti smyslů. Jde o několik stanovišť, kde hosté trénují své smysly a relaxují pod vedením našeho wellness gurua.

Můžete přiblížit, jak taková relaxace v Zahradě šesti smyslů probíhá?

Například v místním lesíku mohou hosté ochutnávat námi vysazené lesní plody, čímž trénují chuť. V hudebním altánku jsou léčivé hudební nástroje, zvukoterapie je známá již tisíce let. Je tady také stezka vůní, kde vás obklopí aromatický badyán, skořice či lesní šišky, projít se můžete po stezce bosou nohou nebo třeba hledat cestu v labyrintu. Na každém ze stanovišť si člověk vyčistí hlavu a zapojí do hry smysly, i ten šestý, kterým je intuice. To je naším cílem.

Které ze stanovišť máte nejraději vy?

Hudební altánek. Hudba je pro mě lék.

Dnes je wellness center, potažmo hotelů, spousta. Jak se dnes prosadit? Máte na to nějaký recept?

Jedině vlastní cestou. Není důležité být lepší než konkurence, ale být jiný než konkurence.

Inspirujete se někde? Třeba na dovolené v zahraničí nebo u konkurence v Česku?

V hotelnictví se kopíruje stejně jako v jiných oborech, nelze na tom však stavět. Snažíme se jít vlastní cestou a do podnikání vkládáme vlastní originální myšlenky. Dlouhodobě se ale inspiruji v zahraničí, například v Rakousku, to je považováno za kolébku wellness hotelů. Na základě hodnocení našich hostů a konkurence si troufám říci, že patříme k těm výjimečnějším hotelům v České republice.

Augustiniánský dům je spjat se jménem Leoše Janáčka. Funguje jeho jméno jako marketingový nástroj, je to tahák pro lidi?

Leoš Janáček byl členem augustiniánského řádu a napsal tady několik svých děl. S tímto místem se jeho památka opravdu pojí, miloval to tady. Je to ale minulost. Marketing stavíme na současnosti.

- hotel Augustiniánský dům 4 **** superior se nachází na konci lázeňského centra ve vilové části v Luhačovicích
- po náročné rekonstrukci byl otevřen v roce 2010
- nabízí moderní a luxusní ubytování s wellness centrem