Podle ředitele firmy Ivana Úlehly je nové X3 přesným středem mezi nejmenším z vozů Sport Activity Vehicle (SAV) X1 a velmi oblíbeným X5. „Nové BMW X3 nabízí vysokou míru komfortu i pro cestování na dlouhé vzdálenosti, a to i na zadních sedadlech. Právě tam došlo k nejvýraznějšímu zvětšení vnitřního prostoru,“ uvedl Úlehla. Doplnil, že některé typy mohou být dokonce vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou.

„Současně s ní se do výbavy dostává také funkce Auto Start Stop, která samočinně vypíná a následně startuje motor například při zastavení na semaforu nebo v koloně,“ zmínil Úlehla. Velkou výhodou nového X3 je podle něj kromě vylepšeného designu také nižší spotřeba paliva.

„Ke standardní výbavě automobilu patří i stálý pohon všech kol, který je řízen počítačem. Ten pomáhá eliminovat začínající nedotáčivost nebo přetáčivost kol,“ vysvětlil ředitel.

Vůz stojí v základní výbavě asi kolem milionu sto tisíc korun. S vylepšenou výbavou pak až milion a půl.

Řada X se poprvé na trhu objevila v roce 1999. Prvním výrobkem byl vůz X5, ten se první proměny dočkal v roce 2007. V roce 2003 vyšla první verze automobilu X3. V roce 2008 se objevil největší vůz z řady X6. O rok později spatřil světlo světa nejmenší přírůstek X1. V letošním roce se veřejnosti představil upravený vůz X3.