Na nedávný případ neuhrazeného účtu vzpomíná například majitel uherskobrodské restaurace Balkán Pavel Vrána. „Byl to zcela běžný muž. Útrata naštěstí nebyla velká. Jednalo se asi o tři sta korun,“ řekl Vrána.

S neplatiči mají zkušenosti také ve vsetínské restauraci Na špici. „Dříve bylo neplacení zcela běžné. Naštěstí se personál naučil poznávat rizikové hosty a o zaplacení účtu požádal už třeba při útratě za sto padesát korun. A když u sebe někteří neměli peníze, volávali jsme policii. Ale i to bylo složité. Lidé si vymýšleli jména, adresy a tak dále,“ sdělila provozní restaurace Magda Slámová. Nyní už takovéto starosti Na Špici nemají. „Rekonstruovali jsme, trochu zvýšili ceny, změnili pivo, teď k nám chodí slušná klientela,“ doplnila.

Majitel kroměřížské Restaurace U Stloukalů Bronislav Železník zastává názor, že je nutné mít dobrý přehled o chování hostů. Lze tak vytušit, kdo by se chtěl zachovat neseriózně. „A když už se stane, že někdo uteče, tak maximálně s jedním dvěma pivy. Ale i to se nám naštěstí nestává často,“ uvedl Železník.
Pouze jediný neplatič za jedenáct let. Taková bilance může těšit provozovatele Restaurace Záložna ve Slavičíně. „Dáváme si pozor. Zejména dříve jsme tu měli takové, u kterých jsme si nebyli jisti. Proto museli účet uhradit hned a pak k nám přestali chodit,“ řekl provozovatel Petr Munster. Podle policie lze neplatiče trestat jen těžko.

„Museli bychom jim dokázat nebo oni sami se přiznat, že to udělali úmyslně. Většinou totiž tvrdí, že si jen zapomněli peníze,“ vysvětlila mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.