„Řidič za jízdy pocítil problémy s chodem motoru, až se auto zcela zastavilo na krajnici. Po vystoupení uviděl pod vozidlem plameny a ihned zavolal na pomoc hasiče,“ informoval mluvčí zlínských hasičů Ivo Mitáček. Ti byli podle jeho slov na místě za dvě minuty od výjezdu. Plameny začaly prostupovat z motorové části přes podběhy kol na kapotu.

„Bleskově jsme natáhli vysokotlaké vodní vedení a začali lokalizovat požár. Sražení viditelných plamenů vně auta nebyl problém, ale dostat se do velmi dobře utěsněného prostoru motoru ano,“ doplnil mluvčí. Hasiči tak museli k uhašení požáru motoru pomocí hydrauliky vypáčit víko přední kapoty.

„Ani to ale stále nestačilo. Nakonec jsme museli celé auto nadzvednout, zaklínovat a dostat se tak k požáru u převodovky,“ pokračoval Mitáček. Likvidace požáru vozidla proto hasičům zabrala asi hodinu. Při požáru nebyl nikdo zraněn.

Řidič auta podle Mitáčka vypověděl, že ve Zlíně do vozu tankoval palivo a po ujetí několika set metrů zaznamenal první problémy. Postupně ujel asi dva kilometry, než se motor zcela zastavil. „Náš vyšetřovatel odjel na čerpací stanici, kde si podle času nechal vystavit kopii dokladu tankování. Ukázalo se, že řidič místo nafty načerpal 100 oktanový benzin,“ poznamenal mluvčí hasičů. Po smíchání zbytků původního paliva v nádrži s velkým množstvím benzinu podle něj vznikla směs, která způsobila požár.

„Přesná příčina bude dále zkoumána. Oheň zničil přední část auta a motor v hodnotě asi šest set tisíc korun. Zásahem hasičů se podařilo zachránit další části vozu asi za dvě stě tisíc,“ uzavřel Mitáček.