Hořet začalo krátce před jedenáctou dopoledne. Oheň se začal tak rychle šířit, že jej hasiči viděli už při svém příjezdu. Na místě byli přitom za pouhých pět minut. Proto bylo nutné rychle jednat.

„Okamžitě rozvinuli vodní proudy. Požární útok vedli jak ze země, tak i následně z koše automobilového žebříku. Další hasiči mezitím pronikli na střechu dvou spojených budov i do samotného objektu,“ popsal zásah mluvčí krajských hasičů Ivo Mitáček. Zaměstnancům se podařilo včas vytáhnout vybavení dílny, včetně několika sad pneumatik, sudy s oleji a vybavení kanceláře. Mimo dosah plamenů odtáhli i několik opravovaných aut.

Výbuchy pneumatik

Asi po tři čtvrtě hodině intenzivního hašení se záchranářům podařilo oheň lokalizovat. „Zásah komplikoval silnější vítr, který rozšiřoval plameny pod střechou. Samotné hasiče pak ohrožovaly výbuchy uskladněných pneumatik. Naštěstí nikdo nebyl zraněný,“ podotkl mluvčí.

Další hodiny však hasiče potrápily zejména skrytá ohniska, která se stále objevovala ve střešní konstrukci. Jenomže tam byl další problém. Nad střechou totiž vede elektrické vedení. Záchranáři tak museli počkat na pracovníky energetické společnosti, kteří proud vypnuli. Teprve pak mohli na střechu.

Oheň se hasičům nakonec zcela podařilo zlikvidovat až před druhou hodinou odpolední. Škody jsou značné. Dosahují výše dvou a půl milionu korun. Proč ale v autoservisu začalo hořet, se neví. „Vyšetřovatel vyloučil úmyslné zapálení. Nadále je tak ve hře několik verzí, od nedbalosti, přes technickou závadu až například po samovznícení. Proto z místa odebral několik vzorků, které poslal na rozbor do laboratoře. Důležité informace mu mohou přinést i výpovědi zaměstnanců,“ vysvětlil dále Ivo Mitáček.