Právě na těchto spojích se totiž chystá Česká republika, respektive Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na kompletní elektrifikaci drah. Ta by měla přinést jak více přímých spojů mezi Prahou a Luhačovicemi, tak by mohla pomoci vyřešit v současnosti neuspokojivé vlakové spojení z Bojkovic.

„Cestuji celkem často přímým spojem z Prahy do Luhačovic, protože navštěvují tamější lázně a jezdím tam za svými kamarády. Vždy mě ale poměrně vytáčí přepojování lokomotivy i některých vagónů ve Starém Městě. Například teď jsem musel přesedat z odpřahujícího se vagónu, přestože jsem měl do něj zakoupenou místenku. Pokud by modernizace tratí odstranila zbytečné přepřahávání, tak je to pro nás cestující skvělá věc," konstatoval pravidelný cestující přes Staré Město Ondřej Šenkýř, který Moravu navštěvuje až z Mnichova Hradiště u Mladé Boleslavi.

Přibude dálkových spojů

Že přijde v souvislosti s elektrifikací zlepšení dosud ne vždy ideálních spojů z Bojkovic, doufá také tamější starosta Petr Viceník.

„Nedávno se změnily jízdní řády vlaků, které ustupují rychlíkům jedoucím do Luhačovic, takže místní vlaková doprava z Bojkovic začíná být problém. Ten by právě elektrifikace spojů mohla vyřešit. Navíc tím rozhodně přibude dálkových spojů s Prahou či Olomoucí. Dopravně se tak část Moravy, kde leží i Bojkovice, přiblíží k Praze a zbytku republiky," doufal v pozitivní vliv plánovaných úprav.

Cestující ušetří čas 

Podle Petra Viceníka ušetří cestovatelé také značný čas, protože odpadne přepřahávání souprav ve Starém Městě.

„Právě tam končí elektrifikace ze zbytku země, takže se musejí měnit lokomotivy. Pokud tato část odpadne, cestující nebudou muset déle čekat. Jenom doufám, že s v souvislosti s elektrifikací počítá také s úpravou technologie železničních souprav tak, aby vlaky mohly využívat plné rychlosti, kterou rekonstrukce nabídne," zauvažoval starosta Bojkovic.

S pracemi se začne do šesti let

Jaké konkrétní změny se chystají v souvislosti s připravovanou modernizací tratí, prozradil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

„Na trať ze Starého Města do Bojkovic, Luhačovic či Veselí nad Moravou byla udělána studie, která ukázala, že elektrifikace by byla ekonomicky efektivní. Formálně však nebyla ještě schválena Ministerstvem dopravy. Nejpozději plánujeme s pracemi začít do roku 2020, respektive do roku 2023," upřesnil záměry SŽDC.

Jak následně dodal, celkově se jedná na Slovácku o 58 kilometrů tratí, přičemž o další modernizaci se s Ministerstvem dopravy intenzivně jedná.