„Kontroloři z Centra služeb pro silniční dopravu společně s policií a Celní správou se zaměřují na kontrolu technického stavu nákladních vozidel včetně kontroly upevňování přepravovaného nákladu," uvedl policejní mluvčí Petr Jaroš.
„Po celém kraji je rozmístěno několik stanovišť, ale z pochopitelných důvodů nebudeme prozrazovat, kde jsou," dodal Jaroš.
„Jsme organizace, která je zřízená Ministerstvem dopravy. Soustřeďujeme se na nákladní a autobusovou dopravu. Jsme takoví odborníci přes tachografy (přístroj zaznamenávající rychlost jízdy a přestávky pozn. red.) a technický stav vozidel. Provádíme tyto kontroly společně s policií nebo Celní správou," představil Centrum služeb pro silniční dopravu jeho zaměstnanec Milan Špás. Podle něj má tato organizace stanoviště v každém kraji.
„Pracovníci provádí kontroly nákladních vozidel, které se týkají vybavení tachografy, jejich funkčnosti a hlavně toho, jestli řidiči dodržují bezpečnostní přestávky tak, jak mají uloženo evropským nařízením," vysvětlil Špás.
Doplnil také, že kontroly se zaměřují kromě zjištění technického stavu vozidel i na jejich hmotnost a rozměry. „Zaměřujeme se také na kontrolu přepravy nebezpečných nákladů," doplnil Špás.
Pracovníci z centra však měli na tuto dopravní akci pozvány i své kolegy ze Slovenska, Maďarska a Německa. „Společně spolupracujeme a ujasňujeme si postupy v rámci Evropy, aby byly jednotné. Na této bezpečnostní akci jsou hosty a nekontrolují, jen se dívají a občas nám poradí, jak to dělají oni," vysvětlil Špás.
Podle něj si tak navzájem vyměňují zkušenosti. „Například včera jsme měli v učebně teoretickou část, kde jsme si pustili prezentaci. Při ní jsme si ujasnili, kde kdo měl nějaký problém a ten jsme společně vyřešili," prozradil Milan Špás.
„Tyto dopravně bezpečnostní akce mají smysl, zvlášť co se týká kamionové dopravy. Je potřeba působit na řidiče a hlavně na jejich zaměstnavatele, aby dodržovali bezpečnostní přestávky," řekl krajský koordinátor BESIP Zdeněk Patík.