„Na Zlínsku totiž přibývá počet lidí, kteří nechtěně dobili kredit do mobilního telefonu cizím osobám. Udělali tak na popud volajících či píšících osob, které je žádají o přeposlání textové zprávy, která jim byla údajně omylem zaslána," uvedl mluvčí zlínské policie Petr Jaroš.

Tyto zprávy však podle něj obsahují přístupové kódy k dobíjení kreditu u mobilních telefonů. Poslední případ podle Jaroše oznámila na zlínském obvodním oddělení čtyřiapadesátiletá žena ve středu odpoledne.

„Té přišla na mobilní telefon textová zpráva ve znění: „Dobrý den, omlouvám se, že vyrušuji, ale omylem jsem si k Vám poslala svou SMS s přihlášením. Můžu vás požádat o přeposlání? Je to pro mě velice důležité, ještě jednou se omlouvám a děkuji"," popsal postup podvodníka Jaroš.

Důvěřivá žena SMS opravdu přeposlala, načež ji informoval operátor, že právě někomu dobila kredit za pět tisíc korun. Podvodníci však jen nepíší, někteří dokonce osobně volají, tvrdí, že se stal omyl a žádají o přeposlání přístupových kódů.

„Ochotní lidé však netuší, že ve skutečnosti podvodníkům přeposílají své vlastní přístupová hesla, které jsou následně zneužita," upozornil mluvčí.

Policisté se těmto činům důsledně věnují a širokou veřejnost před tímto podvodným jednáním varují. (poh)