Rozsudek není pravomocný, státní zástupce se hned po jeho vynesení odvolal.

Při srážce se tenkrát zranilo pět lidí. Řidič nákladního vozidla a čtyři cestující z autobusu DSZO, linky číslo 55.

„Byl to mžik, snad setina vteřiny, když jsem ho uviděl. Najednou se tam objevil. Ta dodávka byla blízko, asi čtyřicet metrů. Dal jsem okamžitě ‚plný kotel‘, abych ujel,“ hájil se loni první den hlavního líčení řidič autobusu DSZO.

„Tím, že dupl na plyn, aby se vyhnul srážce, zachránil cestující v autobuse,“ zmínil tenkrát právní zástupce společnosti DSZO Radek Ondruš o řidiči.

Podle obžaloby řidič autobusu nerespektoval dopravní značku „Dej přednost v jízdě“ a vjel do křižovatky v době, kdy zleva výrazně vyšší, než povolenou rychlostí přijížděl nákladní automobil.

Ten pak ani přes intenzivní brzdění nedokázal včas zastavit a narazil do levé boční části autobusu. Nejvážnější zranění utrpěl řidič dodávky, ostatní čtyři cestující autobusu středně těžká až lehká zranění.

Dodávka jela příliš rychle

Státní zástupce ve své závěrečné řeči proto navrhoval uznat řidiče vinného a chtěl pro něj uložit podmíněný trest 15 měsíců s odkladem na dva roky a zákaz 30 měsíců pro řízení vozidel pro hromadnou přepravu osob.

Soud se však řidiče autobusu nakonec zastal a rozhodl se jej zprostit viny a důvod? Při svém rozhodování se opřel o dva znalecké posudky z oboru dopravy.

„Oba posudky se ve svých závěrech shodly a to, že řidič nákladního vozidla výrazně překročil v daném místě nejvyšší možnou povolenou rychlost a to téměř dvojnásobně,“ vysvětlil ve zdůvodnění rozsudku soudce Petr Prokopius.

Jak vyplynulo z řízení, řidič autobusu měl krátkou dobu na reakci a prakticky v danou chvíli neměl prostor se střetu vyhnout.

„Kdyby řidič nákladního vozidla jel rychlostí, která v daném úseku je, stačil by se pohodlně autobusu vyhnout, dokonce i kdyby jel rychlostí 73 kilometrů za hodinu,“ zaznělo mimo jiné ve zdůvodnění.