Problém však je, že pětasedmdesát procent všech pokutovaných má jednu a tutéž výmluvu. Osoba blízká. Městská policie však už má nyní plán, jak tuto díru v zákoně částečně zalepit.

Rychlost řidičů měří celkem sedm kamer, které jsou zejména na hlavních tazích z a do krajského města. Mnohým jsou trnem v oku. Přesto podle ředitele městské policie Milana Kladníčka tu však hrají velkou roli.

„Za více než pět let, kdy se tato technika u nás používá, nedošlo na měřených úsecích k žádné vážné nehodě. Je tedy nepopiratelné, že přispěla ke zvýšení bezpečnosti provozu,“ zhodnotil.

Jenom za prvních šest měsíců tohoto roku zachytily kamery 1459 řidičů, kteří výrazně překročili rychlost. Za celý loňský rok to bylo 3053 přestupků a v roce 2008 dokonce 5323 rozdaných pokut za rychlou jízdu.

Zatím nejkrizovějším letošním měsícem byl duben. Kamery totiž zaznamenaly 374 přestupků. Naopak nejklidnějšími byly leden a únor.

Například jenom v červnu prosvištělo krajským městem přes sedmdesát kilometrů v hodině takřka třista řidičů. Více než polovinu z nich načapala kamera na třídě Tomáše Bati v místní části Prštné.

Tam je také statistiky zachyceno nejvíce přestupků. Pokuta, která se běžně za překročení rychlosti uděluje, bývá tisíc korun. Jenomže tu chce platit málokdo. A tak nejenom na městské policii, ale i pracovníci magistrátu pak slyší staré známé: Já auto neřídil, to byla osoba blízká. A tím to hasne. „Bohužel tyto výmluvy slýcháváme v pětasedmdesáti procentech řešených přestupků. Ta díra v zákoně tu prostě bohužel je,“ podotkl náměstek primátor Ondřej Běták.

Jenomže je dost možné, že na tyto lidi bude mít městská policie již brzy bič. „Uvažujeme totiž o zdokonalení systému. Kamery totiž budou on-line přenášet data rovnou k hlídce, která bude stát o několik set metrů dál a tyto řidiče pokutovat rovnou na místě,“ nastínil dále ředitel městské policie.

A nejenom to. Je také dost možné, že i ve Zlíně se řidiči potkají se strážníkem, který bude mobilním radarem měřit rychlost. „Tento záměr musí ještě schválit město. A pokud projde, tak chceme i se souhlasem policie měřit rychlost v místech, kde se často pohybují děti či senioři,“ vysvětlil ještě Kladníček.