Prvotní vyšetřování policie ukázalo na to, že muže přejel trolejbus městské hromadné dopravy. „Snažíme se ztotožnit viníka," ujistila tenkrát zlínská policejní mluvčí Monika Kozumplíková s tím, že v souvislosti s tímto případem zatím nebyl nikdo obviněn.

A tento stav zůstane i nadále. Jak se totiž podařilo Deníku zjistit, kriminalisté téměř po roce vyšetřování ukončili a případ je odložen.

Souhra nešťastných náhod

Muž, kterému byl později zjištěn při soudní pitvě alkohol v krvi, usnul na chodníku při krajnici. Později, při projíždění trolejbusu, se skulil pod zadní kola trolejbusu. K této verzi se přiklonili i znalci z oboru dopravy. Posledním střípkem znaleckého posudku, jak muž zemřel, byla i policejní rekognice v polovině června letošního roku.

„Tento případ policejní komisař odložil, protože se nejedná o přečin usmrcení z nedbalosti ani o přečin neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku, pro které bylo vedeno prověřování," potvrdila za kriminalisty mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková.

Ti podle ní ve svých závěrech vycházeli mimo jiné z výsledků odborných vyjádření, znaleckých zkoumání a výslechů svědků.

„Řidič trolejbusu neměl v dané situaci možnost přejetí chodce zabránit. Naopak sám chodec, který v danou dobu ležel mimo vozovku a převalil se pod projíždějící trolejbus, zavinil pod vlivem alkoholu dopravní nehodu s fatálními zraněními, kterým na místě podlehl," vysvětlila policejní mluvčí.

Jak zdůraznila, kriminalisté se nadále zabývají podezřením z přečinu neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku, kterého se mohli dopustit další řidiči, jež místem nehody projížděli po projetí trolejbusu.

Řidič nemohl muže ve zpětném zrcátku vidět

Informace Deníku potvrdil i právní zástupce Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) Radek Ondruš.

„Při posuzování kolize trolejbusu s poškozeným bylo znaleckým zkoumáním prokázáno, že z technického hlediska neměl řidič trolejbusu účinnou šanci přejetí poškozeného zabránit. Znalec vyloučil, že by poškozený ležel na vozovce před příjezdem trolejbusu na místo kolize, neboť nebyl přejet prvními dvěma nápravami," informoval Radek Ondruš.

Podle něj prověřování rovněž vyloučilo, že by řidiči trolejbusů mohli ve zpětném zrcátku poškozeného zahlédnout, neboť muž nebyl dostatečně vidět.

Podle právníka DSZO Ondruše jako poškozený považuje tímto předmětnou věc ve vztahu k zaměstnancům společnosti za uzavřenou poté, kdy se neprokázalo, že na této dopravní nehodě nesli jakékoliv zavinění.

Dalším z dohledového orgánu, který se o případ zajímal, byla i Drážní inspekce. Ta však ještě své závěry nepředložila. „Zatím nemáme výsledky vyšetřování. Proto se nebudeme zatím k případu vyjadřovat," uvedl tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s tím, že stále čekají na doručení vyhodnocení této události.