Trasa Lešná Lukov podél areálu zoo až k hranici katastru, páteřní stezka podél Dřevnice v úseku od OC Unihobby po hranici katastru s Otrokovicemi, stezka podél ulice Okružní mezi křižovatkami s ulicemi Slunečná a Středová a také mnoho obslužných tras po menších úsecích. Od roku 2014 přibylo více než čtrnáct nových kilometrů cyklostezek. Zlín se stává cyklistickým rájem.

„Jsme moc rádi, že se cyklodoprava ve Zlíně úspěšně rozvíjí,“ uvedl primátor.

Poslední dokončenou cyklostezkou je trasa Příluky Klečůvka dlouhá 4,25 kilometru. Město přišla na téměř 30 milionů. Jízda na kole podle slov primátora prospívá zdraví i životnímu prostředí a ve městě je často výhodnější a rychlejší než cestování auty.

Jeho slova potvrzuje a dokončenou cyklostezku si pochvaluje i obyvatel Klečůvky Jiří Vojtěšek. 

„Často ráno jezdím do práce na Jižní Svahy na kole. Protáhnu se, zasportuju si a ještě je cesta kratší, než kdybych jel autem,“ sdělil.

Město se v případě této cyklostezky rozhodlo pro netradiční materiál. Využilo beton.

„Volba padla s ohledem na jeho lepší mechanické a užitné vlastnosti,“ vysvětlil mluvčí města Zdeněk Dvořák. Nehrozí prý vydutí nebo poklesy materiálu vlivem prorůstání kořenů stromů pod cyklostezkou. Také má stabilnější povrch a lépe odolá povodni. Je světlý, takže dobře odráží zbytkové světlo, a jízda za šera a v noci je tak prý i bezpečnější. „Cenově beton vychází mírně dráž než asfaltobeton, ale vydrží déle,“ dodal.

Cyklistické projekty mají ale i své odpůrce, a to zejména právě kvůli částce potřebné na jejich vznik. „Stojí to šílené peníze a nevyužijí to všichni obyvatelé,“ upozorňuje Petr Havlík ze Zlína.

Celkové náklady na všechny cyklostezky se totiž vyšplhaly k 85 milionům korun. Podle slov projektového manažera Martina Habudy z oddělení koordinace projektů magistrátu města se ale cena jednotlivých staveb značně liší. Některé úseky cyklostezek zahrnují pouze samotné těleso cyklistické komunikace, v případě jiných projektů je řešena řada dalších stavebních objektů.

„Jsou to veřejná osvětlení, mostní objekty, účelové komunikace pro auta a parkovací místa, komunikace pro chodce, autobusové zastávky a další navazující terénní úpravy a přeložky inženýrských sítí,“ vysvětlil.