„V prosinci prodáme zhruba o třetinu více než v jiných měsících roku, o třetinu také vzrostou tržby,“ prozradila ředitelka marketingu vizovické likérky Rudolf Jelínek Markéta Matějčná. Rudolf Jelínek podle ní letos očekává rekordní zisky. „Již teď jsme utržili více než loni za celé předvánoční období,“ sdělila Matějčná.

Doplnila, že nejlépe se před Vánoci prodává právě slivovice a hruškovice. „Mladší věková skupina také hodně kupuje švestkovou Plum vodku,“ poznamenala Matějčná.

Likérka vychází vstříc lidem, kteří tyto destiláty nakupují, aby obdarovali své příbuzné a blízké. „Máme speciální vánoční dárkové balení slivovice a Plum vodky s panákovými skleničkami,“ uvedla Matějčná. Tradičně jde podle ní také dobře na odbyt zimní pití – Plum likér, Praděd a tuzemský rum.
Rumu prodá nejvíce v předvánočním období také výrobce lihovin Linea Nivnice. „Oblíbená je také borovička. Zvýšený počet zákazníků zaznamenáváme už v říjnu a listopadu,“ konstatoval marketingový ředitel Petr Ambroz.

Prosinec je podle něj o něco slabším měsícem než listopad. „Lidé pak více nakupují vína, šampaňské a jemnější likéry na štědrovečerní stůl,“ mínil Ambroz. Ke zvýšení prodeje dle Ambroze dále dochází v jarních měsících březnu a dubnu.

Vzrůstající zájem o alkoholické nápoje v předsvátečním období potvrzuje i zlínský velkoobchod nápojů Lesko. „Nejlépe jdou na odbyt šumivá vína. Stoupá ale také prodej všech tradičních lihovin dostupných na našem trhu,“ podotknul obchodní ředitel Leska Radomír Coural. Podle něj jde odhadem o pětadvacet až třicet procent nárůstu prodeje alkoholických nápojů.