Ze zahraničních aut jezdí na Zlínsku hlavně Opel Astra, Volkswagen Golf a Ford Escort

Na Zlínsku bylo k 1. červenci evidováno 70 536 osobních aut. Nejvíce zastoupené jsou Škody Felicie, kterých jezdí po silnicích regionu 8 374. V průměru jsou staré deset let.

V hojném počtu vlastní obyvatelé a podnikatelé regionu také Škodu Fabii, celkem 4 809 vozů. Třetím nejčastějším autem je Škoda Favorit s počtem 4 606.
Důvod, proč je registrováno nejvíce Felicií, lze přičíst dřívější omezené nabídce. „V polovině devadesátých let se vyráběly převážně dva typy škodovek - Felicia a Favorit,“ vysvětlil pracovník Ministerstva vnitra České republiky Cyril Benda.

„Lidé se navíc raději orientovali na českou značku, protože bylo snadnější dostat se k náhradním dílům,“ doplnil. Podle statistik je tomu tak pořád.

Z celkového počtu osobních vozidel na Zlínsku tvoří škodovky téměř polovinu. Velký zájem potvrzují autorizovaní prodejci i autobazary. „Česká značka na trhu jednoznačně vede. Největší zájem je o fabie a octavie,“ řekl majitel luhačovického autobazaru California Miroslav Vystrčil. Prodejce bazaru Auto Tichý v Otrokovicích Pavel Mareček s ním souhlasil. „U nás se hodně prodává octavia a potom cizí značky jako je Ford Focus nebo Fiat Stillo,“ sdělil.

Ze zahraničních typů jsou však v okrese nejvíce zastoupeny Opel Astra, Volkswagen Golf a Ford Escort. Na silnicích je možné spatřit i luxusní vozy, jako je Porsche Boxster nebo Jaguar XKR. „Někteří jsou ochotni zaplatit za vůz i pár milionů,“ potvrdil prodejce Autosalonu Synot ve Zlíně Martin Tošovský. „Letos už jsme prodali BMW M6 za tři a půl milionu,“ upřesnil. Zájem je prý také o sběratelský kousek BMW Z8 za necelých pět milionů. Ten má být předán majiteli do konce roku. Vedoucí prodeje Toyota ve Zlíně Radovan Babík už letos také dražší vozy prodal. „Jednalo se o tři Lexuse RX, jehož cena činí jeden a půl milionu,“ sdělil.

Nejstarší registrovaný dopravní prostředek na Zlínsku pochází z roku 1929, jedná se o značku Aero 500.