Shodují se na tom alespoň Deníkem oslovení autobusoví dopravci ve Zlínském kraji. Někteří z nich dokonce aktuálně uvažují o rozšíření nabídky wi-fi i na další linky.

Jedná se například o kroměřížského dopravce Krodos Bus. Jak potvrdil ředitel tamní autobusové dopravy Vladimír Dostál, mohli by se v budoucnu připojit na internet nově také cestující vozů jezdících mezi Kroměříží a Brnem. „Zatím je to ale ve fázi návrhu, konkrétní datum stanoveno nemáme,“ konstatoval Dostál.

Krodos Bus přitom už od loňského září nabízí cestujícím bezplatné připojení na internet na lince ZlínKroměříž Praha.

„Řidiči, kteří na trase jezdí, potvrzují, že zejména mladí lidé v autobusech s notebooky a mobily velice často pracují,“ nastiňuje Dostál.

Nabídku wi-fi ve svých spojích neustále rozšiřuje i největší dopravce v kraji, ČSAD Vsetín. „Začali jsme zhruba před rokem na dálkových linkách do Prahy a následně i do Brna. Později jsme k nim přidali i autobusy jezdící do Ostravy,“ vyjmenoval ředitel autobusové dopravy společnosti Oldřich Holubář.

Podle něj mohou cestující v současné době počítat s volným internetem ve všech dálkových autobusech. „Vozy ale jezdívají i na příměstských linkách, takže se lidé mohou čím dál častěji setkávat s wi-fi také při cestách po regionu,“ podotýká Holubář.

Dobré dva roky mohou na internetu za jízdy surfovat i zákazníci ČSAD Uherské Hradiště. Alespoň tedy na lince jezdící mezi Prahou, Brnem, Uherským Hradištěm a Zlínem, případně Uherským Brodem.

„Na kratších trasách, kdy cestující stráví v autobuse zhruba patnáct až dvacet minut, nemá internet význam,“ poukázal vedoucí autobusové dopravy uherskohradišťské firmy Vladimír Oswald.

Lidé si už podle něj na připojení na delších trasách zvykli a rádi jej využívají. „Zejména studenti se díky němu mohou lépe věnovat učení, ale i různým zájmovým činnostem,“ vypozoroval Oswald.

Bezdrátové připojení na webové stránky cestující naopak zatím nenajdou v autobusech společnosti Karel Housa HousaCar. A zřejmě tomu tak bude i nadále.

„Na našich příměstských linkách nemá služba valný smysl. Lidé stráví na krátkých trasách v autobusech jen pár minut, takže by ji těžko využili,“ argumentuje provozní technik firmy Karel Housa, podle nějž ani v dalších měsících nebude zavedení internetu do žluto-červených autobusů na pořadu dne.

Podobně tomu je i u Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO). V trolejbusech a autobusech brázdících ulice Zlína a Otrokovic fungoval internet pouze několik dní zhruba před rokem v rámci reklamní akce.

„Jednalo se ale pouze o nárazový počin. O expanzi wi-fi technologie do vozů MHD je stále předčasné hovořit. Cestující v nich totiž nestráví tolik času jako například na dálkových linkách, a možnost jejího využití by tak byla skutečně pouze krátkodobá,“ je přesvědčen ředitel DSZO Josef Kocháň.