Nejhlasitěji volají po obchvatu v Bánově na Uherskobrodsku. Přestože řešení dopravní situace na tamní frekventované komunikaci první třídy lidé žádají již řadu let, věci se pohnuly kupředu až po tragické havárii 18. června 2005. Kamion, kterému se porouchaly brzdy v takzvané zatáčce smrti, srovnal se zemí rodinný dům.

Obchvat, který by měl odvést především kamionovou dopravu mimo obec, se má začít stavět ještě v tomto roce. Řekl to provozní náměstek zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Kočíb.

„Na konci února selhaly brzdy dalšímu kamionu. Tentokrát to naštěstí neskončilo tragédií a poté, co mu naši hasiči zchladili přehřáté brzdy, všem se ulevilo,“ vzpomněl čerstvý případ bánovský starosta Zbyněk Král, podle něhož se bánovská radnice snaží vyřešit dopravní komplikace svého průtahu už více než 14 let. První dopis, upozorňující ministerstvo dopravy na nutnost řešit situaci hlavního tahu na Slovensko, poslali bánovští zastupitelé už v roce 1995.

Dnes už místní podle Krále počítají do zahájení realizace obchvatu doslova každý den. Zbývá doladit poslední drobnosti kolem několika málo pozemků a stavbě nebude nic bránit. „Práce by měly začít ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008 s předpokládaným termínem dokončení stavby v pololetí roku 2011,“ upřesnil Kočíb časové obrysy projektu, který daňové poplatníky přijde zhruba na 600 milionů korun.

Další obchvat, který by měl řešit další problémy na hlavní dopravní spojnici hradišťského okresu se Slovenskem, by měl vyrůst u Starého Hrozenkova. „Chceme po dokončení obchvatu Bánova plynule přejít k přípravě obchvatu Starého Hrozenkova,“ poznamenal radní Zlínského kraje pro dopravu Petr Hradecký. Počty kamionů projíždějících Starým Hrozenkovem začaly narůstat po vstupu do Evropské unie. Dnešní stav je neúnosný už proto, že obcí projede denně 2800 až 3500 kamionů,“ povzdychl si starosta Starého Hrozenkova Milan Vaculík.