„Veškerá rizika minimalizují sportovními a technickými předpisy a jsou zpracovávány jednotlivé takzvané safety plány. Navíc každý jezdec, který do závodu jde, ví o možném riziku,“ konstatoval ředitel Regner.

Podle něj by nemělo ukončení závodu smysl. „Nic by se tím nevyřešilo. V běžném silničním provozu se taky nezastaví na celý den kompletně doprava. Pouze se odkloní, nebo provede jiné řešení, což jsme samozřejmě taky udělali. Rychlostní zkouška byla zastavena, vyslali jsme týmy záchranářů a jezdce odklonili na objízdnou trasu. Takže kolem místa nehody nejezdili,“ podotkl Regner. Dodal, že Kocman měl během převozu se záchranáři ještě komunikovat. Až v podvečerních hodinách ale následkům těžkých zranění podlehl.

Zvažovaly se všechny možnosti

Regner připomenul, že než se komise rozhodla v závodech pokračovat, zvažovala všechny možné alternativy. „A všichni byli zajedno, tedy závody dokončit. Zrušili jsme doprovodné akce a slavnostní vyhlašování vítězů. Jezdci a pořadatelé důstojně uctili minutou ticha památku svého kolegy. Řada jezdců a příznivců měla černou stuhu,“ řekl Regner.

Na názor Václava Pecha, který na nedělní tiskovce prohlásil, že pokud by zahynul někdo z popředí závodní listiny, závod by určitě skončil, Regner reagoval slovy, že by to tak rozhodně nebylo. „Chováme se ke všem jezdcům stejně a neděláme rozdíly, zda jsou první či poslední,“ podotkl.

Speciální komise nehodu stále šetří. „Nelze říct, zda její výsledky budeme znát za den nebo týden. Je to poměrně složitý proces. Každopádně hned, jak budeme znát závěry šetření, zprávu zveřejníme,“ přislíbil mluvčí rally Roman Ordelt.

Vůz Opel Astra řídil pilot Pavel Karlík z Vizovic. Utrpěl jen lehká zranění. Podle mluvčí Baťovy nemocnice Karly Havlíkové byl již propuštěn do domácího léčení.