VYBRAT REGION
Zavřít mapu

„Baťova dálnice" je místy neschůdná. Jezdí jí lesáci

Zlín - Přibývá cyklistů, kteří by rádi využívali k výletům také trasu vedoucí od Lesní čtvrti po Kudlov. Jenže ta je schůdná spíše pro pěší. Navíc ji využívají také lesníci.

18.4.2016
SDÍLEJ:

Úsek nedokončené Baťovy dálnice (silnice dálničního typu) spojující Zlín a Luhačovice.Foto: DENÍK/Jan Karásek

Z Lesní čtvrti na Kudlov by uvítali stezku cyklisté. Dotace by byla, ale vůle zřejmě ne

„Bývalá Baťova dálnice je velmi frekventovaná, chodí tam zejména o víkendu až stovky pejskařů, kolařů, v zimě běžkaři," jmenuje místní obyvatelka Lenka Fajgarová.

Možným důvodem špatného stavu cesty je fakt, že po ní jezdí také traktory a využívají ji Lesy České republiky. Cesta je tak poničená, že se po ní nedá osobním autem projet.

Možným řešením by bylo uzavřít komunikaci pro motorová vozidla, nebo zde přímo vybudovat cyklostezku, na kterou by se lépe sehnal dotační titul.

„Asfaltová komunikace široká 3,5 metru by vyšla na 28 milionů korun. To je příliš drahé. Silnice by musela být kvalitní právě proto, že ji využívají i zahrádkáři a lesníci," vysvětluje vedoucí odboru koncepce a realizace dopravních staveb města Zlína Karel Říha.

„Nabízí se řešení cestu směrem do lesa vyčistit a použít betonový recyklát, což by bylo levnější, ale i tak se jedná o miliony korun, které opět musí schválit vedení města," vysvětluje Říha.

Cyklostezka? Ne, kvůli motoristům

„Pokud by se jednalo o cyklostezku, snadno bychom mohli získat dotaci, ale to by se určitě nelíbilo ani Lesům ČR ani zahrádkářům, protože pak by tudy už jezdit nemohli," dodává. Komplikací by také mohlo být zajištění souhlasu vlastníka, tedy Lesů ČR.

„Osobně bych nebyla ráda, kdyby tam byl asfalt," sdělila Deníku Libuše Valentová z Klubu českých turistů. „Není to sice turisticky značená trasa, ale myslím, že je vhodnější chodit po lesních, udusaných cestách," uvedla. Její slova potvrzuje i obyvatelka Lesní čtvrti Veronika Mandincová.

„Úprava Baťovy dálnice je podle mě zbytečná, je to přece určené pro chodce a těm to takto stačí," domnívá se. „Jinak ale myslím, že to původně byl super projekt," dodává.

Část komunikace se přitom nedávno opravovala. Místní ale spokojeni nejsou. „Chtělo by to opravit lépe, kvalitněji, vše dobře kontrolovat a dokončovat," říká místní obyvatel Karel Janák.

I v tomto případě však podle města platí, že jde zejména o finance. „Rádi bychom měli všechny silnice jako nové, ale bohužel to není možné," lituje radní Josef Novák.

Přitakává mu také Karel Říha. „Vyhodnocovali jsme tři sta kilometrů chodníků a tři sta komunikací. Víme přesně, v jakém stavu jsou silnice, ale musíme problémy řešit postupně," sdělil Říha.

Na silnice má nyní Zlín v rozpočtu zhruba 100 milionů na rok. „Musíme dělat kompromisy, stanovovat priority a hledat různé varianty řešení," vysvětluje Říha. Vedení města ale věří, že minimálně „Baťova dálnice" se brzy dočká úpravy.

„Baťova dálnice" vede od Gymnázia Lesní čtvrť až na Kudlov. O vybudování dálkové komunikace bylo rozhodnuto v roce 1937. Rozestavěna byla na několika místech Zlínska až po Luhačovicko.

Např. v Ludkovicích jsou dva obrovské mosty, po kterých měla komunikace vést. Stavba byla spolufinancována firmou Baťa, zastavila ji druhá světová válka. Silnice měla zjednodušit zaměstnancům firmy Baťa cestu do Luhačovic za rekreací. Nyní je trasa zarostlá a hojně využívaná turisty.

MARCELA KANIOVÁ

Autor: Redakce

18.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Den zdraví ve zdravé škole
21

Bulgur, kuskus, nebo čočkový salát: běžná jídla na základní škole

Žena je psychicky nemocná.

Hledá se Naděžda Skácelová

AKTUALIZOVÁNO

To jsou oni! Poslanci, kteří budou hájit zájmy Zlínského kraje

Profily poslanců zvolených ve Zlínském kraji  

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Chceme se omluvit fanouškům. Bylo to hrozné, říká Bačo.

Fotbalistům Zlína to proti Mladé Boleslavi před domácím publikem vůbec nejde.

Lidovec Benešík: Česku je to jedno. Slovák či Japonec

„Česká republika je maximálně tolerantní země. Když se podíváte na to, že volby vyhráli ekonomičtí migranti, tak jednoznačně můžeme EU říct, že nejsme žádní xenofobové. U nás je to jedno: Slovák nebo Japonec,“ sdělil Ondřej Benešík jediný lidovecký poslanec z našeho kraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT