Nyní slouží na severní straně kanálu přístavy ve Starém Městě, Babicích, Uherském Ostrohu a Spytihněvi. V září zahájili stavbaři práce na přístavišti v Otrokovicích, investici za zhruba deset milionů korun ukončí do konce roku. "Přístavy vnímáme jako důležitou součást infrastruktury umožňující stabilně využívat vodní cestu, v jejich budování tak budeme i nadále pokračovat," uvedl Bukovský.

Vodní cesta spojující Otrokovice na Zlínsku a Rohatec na Hodonínsku vznikla ve 30. letech minulého století. Původně sloužila k přepravě lignitu z dolů na jižní Moravě do Baťových závodů a k závlahám okolních polí. Po druhé světové válce kanál začal chátrat. V 90. letech se začalo s jeho postupnou obnovou pro turistickou plavbu, letos se již lodí svezlo rekordních 62.500 lidí.

Možnosti plavby se navíc v dalších letech výrazně rozšíří. V roce 2008 začnou práce na prodloužení vodní cesty k Hodonínu, kam bude možné plout lodí v roce 2009. Uvažuje se i o prodloužení kanálu na severní straně. Pokud by se podařilo najít zhruba 160 milionů korun na stavbu zdymadla na Bělovském jezu u Otrokovic, bude možná souvislá plavba až do Kroměříže.

Přečtěte si také:

Zlínský kraj podpoří rozvoj turistiky na Baťově kanálu, koupí loď

O Baťův kanál byl rekordní zájem, lodí se svezlo asi 62.500 lidí

Prodloužení Baťova kanálu do Kroměříže si vyžádá asi 160 mil. Kč

Na Baťově kanálu vznikne letos v Otrokovicích přístaviště