Jejich přestavba má být dokončena ještě v tomto roce. Podobné úpravy se osvědčily již na šesti jiných zastávkách ve městě. „Prvních pět zastávek se zvýšenými obrubníky, které výrazně zmenšují vzdálenost mezi nástupní hranou vozidla a chodníkem, jsme zkušebně vybudovali už v roce 2007, šestá vznikla v Dlouhé ulici při dokončování obchodního centra Zlaté jablko.
Osvědčily se, přivítali je zejména lidé se sníženou pohyblivostí nebo cestující s dětskými kočárky. Proto jsme se rozhodli v tomto programu pokračovat,“ uvedl náměstek primátorky Miroslav Šenkýř. Obrubník bezbariérové zastávky je vysoký dvacet centimetrů. Má zakulacený tvar, který umožňuje trolejbusům či autobusům zajet až těsně k okraji chodníku, aniž by hrozilo nebezpečí, že si vozidlo o obrubník poškodí pneumatiku. Výšce obrubníku pak odpovídá celá nástupní plocha.
„Oproti klasickým typům zastávek umožňuje osazení bezbariérových obrubníků bezpečné, plynulé a rychlejší odbavení cestujících,“ zdůraznil Šenkýř.
Rekonstrukce nových třinácti zastávkových nástupišť má stát více než deset milionů korun. Zlínský magistrát na ni chce získat dotaci z Regionálního operačního programu.
Martin Lavay