Na Zlínsku se to ale hned tak nepodaří, stejně jako na některých dalších místech. Vyklízení reklamních ploch potrvá v regionu minimálně několik měsíců.

„Nejvíce billboardů je nyní kolem D55 Uherské Hradiště – Otrokovice – Kroměříž. V kraji jsou jich pak desítky,“ uvedl šéf zlínské správy ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) Karel Chudárek.

Pokud billboardy neodstraní majitelé, musí je k tomu úřady oficiálně vyzvat a reklamu zakrýt.

„Pokud je nikdo neodstraní, pak do toho my coby ŘSD vstoupíme. A budeme vymáhat náklady za jejich odstranění,“ ujistil Chudárek.

Podle něj se zlínská správa ŘSD snaží průběžně pracovat na odstraňování billboardů už několik let.

Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, k situaci podotýká: „Zadavatelům reklamy se tím zužují možnosti umístit reklamu na těchto nosičích. Zvláště v regionech a v menších obcích mohou být restrikce velmi citelné. “
Podle Zdeňka Patíka, krajského koordinátora BESIP, přispěje odstranění billboardů ke zlepšení bezpečnosti na silnicích.

V billboardech vidí potenciální velké nebezpečí.

„Narušují soustředění řidiče. Když je člověk sleduje někde podél boční cesty, nehoda může skončit banální srážkou či někde v příkopu. Je-li ale u cesty ocelová konstrukce, následky jsou nesrovnatelně horší,“ dodal Zdeněk Patík.

Provozovatelé billboardů se pak netají tím, že se chtějí proti jejich odstraňování bránit. Svaz provozovatelů venkovní reklamy již dříve řekl, že se chce soudit o ušlý zisk.

„Regulaci státu chápeme, ale měla by být rozumná. Myslím, že více než o peníze jde o princip. Pokud investujete a podnikáte a potom se změní pravidla, není to fér. Tratí na tom všichni,“ podotýká Pavel Brabec.