Odpor obyvatel města vůči písním a reklamám v hlášení přiměl radní k vypsání ankety

„Rád bych věděl, kolik peněz platíte Ochrannému svazu autorskému za ten hudební šmejd, který vysíláte. Když už neumíte informovat veřejnost jinak, tak alespoň bez té laciné muziky,“ vyčinil na webu zástupcům města pisatel podepsaný jako Petr.

Z vysílání možná zmizí i inzerce

Nahrazení hudebních produkcí neutrální znělkou se vedoucí brodského odboru školství a kultury Markéta Gajdůšková před časem nebránila. Odstranění reklam však podle ní v plánu nebylo. Po vyhodnocení ankety ale může inzerce z hlášení nadobro zmizet. „Názorům v diskuzi věnujeme pozornost.

Chceme proto dát lidem možnost, aby si o podobě hlášení rozhodli sami. Pokud bude většina hlasovat například pro odstranění reklam, učiníme tak,“ ubezpečil obyvatele brodský místostarosta Antonín Juriga. Eventuální vyřazení inzertních šotů se podle něj městského rozpočtu nijak nedotkne. „Za jedno oznámení vybíráme padesát korun. Utržená částka je z hlediska celkových příjmů města zanedbatelná,“ tvrdí místostarosta.

S podobnými problémy jako v Brodě se potýkají i zástupci Ostrožské Nové Vsi. Situace ale podle tamních radních není tak vyhrocená. „Do amplionů pouštíme tradičně dechovku. Mladým se to pochopitelně příliš nezamlouvá. Žádná oficiální stížnost se k nám ale zatím nedostala. Každopádně si myslím, že muzika do rozhlasu patří,“ míní novoveský starosta Stanislav Tureček.

V anketě o podobě hlášení mohou obyvatelé Uherského Brodu rozhodovat až do poloviny září na městském webu, v informačním centru či prostřednictvím schránky na podněty v „kachlíkárně“.