Zahájení stavby plánuje investor, kterým je Zlínský kraj, na 1. května. V prvních dvou měsících se most bude opravovat ještě za provozu, od července do konce října bude vždy polovina mostu zcela neprůjezdná.

„Průjezd bude po tuto dobu povolen pouze vozidlům Integrovaného záchranného systému a autobusům. Ostatní motoristé budou muset řeku přejíždět až po severním dálničním obchvatu,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Vojtěch Cekota. Dokončení rekonstrukce bude pokračovat za plného provozu až do poloviny roku 2009.

„Předmětem rekonstrukce bude kompletní výměna mostního vybavení, tedy izolace, vozovky, chodníků či zábradlí a zesílení konstrukce,“ dodal Malý. Z mostu budou odstraněny veřejné inženýrské sítě, zůstanou na něm jen kabely osvětlení a světelné signalizace. Náklady na rekonstrukci dosáhnou asi čtyřiceti milionů korun.

Most Karla Rajnocha byl postaven v roce 1954 a od té doby neprošel žádnou zásadní opravou. Nyní ho denně využije asi 16 tisíc vozidel. V sedmibodové stupnici, kterou silničáři používají při hodnocení stavu mostů, se propadl na šestý stupeň. ⋌(et)