Silničářům však komplikují práci neukáznění řidiči i chodci. „Obnova vodorovného značení je při zvýšeném provozu stále obtížnější,“ postěžoval si Jaroslav Cmol z jedné z dodavatelských firem. Silničáři se proto snaží nejvíce zatížená místa značit o víkendech.

„Nebo i v noci, ale to je pro nás dost nebezpečné. Přes noc jezdí tolik bezohledných řidičů, že je za snížené viditelnosti velmi riskantní zdržovat se na komunikacích,“ dodal.

Neukázněnost řidičů se podle silničářů často projevuje i tak, že vjíždějí mezi rozestavěné dopravní kužely na ještě mokrý nástřik a poškozují jej pneumatikami. Na přechodech působí podobné škody i chodci.

Podle použité technologie potřebuje obnovené vodorovné dopravní značení zasychat zpravidla půl hodiny až hodinu. Podmínkou potřebné trvanlivosti je také čistý a suchý povrch vozovky.

V první etapě nastříkají silničáři na Zlínsku nové vodorovné značení například v úsecích z centra Zlína na sídliště Jižní Svahy, od hranice okresu Zlín přes Hošťálkovou až po napojení na silnici I/57, ze Zlína přes Březůvky do Biskupic a ze Slavičína přes Vlachovice do Valašských Klobouk.

(may)