„Konečně jsme se dočkali. Vždyť most je v katastrofálním stavu. Je navíc hodně nepřehledný a v zatáčce. Když se na něm potkají dvě auta, tragédie může být hned na světě. Několik bouráků tam už bylo," těší blížící se oprava starostu Bělova Jiřího Přecechtěla.

Objízdná trasa je z Bělova do Žlutavy vedena přes Otrokovice a Napajedla, v opačném případě se Žlutavští dostanou do Bělova přes Napajedla a Otrokovice. „Vůbec nám uzavírka nevadí, bude tu menší provoz, naprosto úžasný klid. Vnímám to velice pozitivně," směje se starosta. Opravu mostu vítá i Blanka Vojtková z Bělova, která by ovšem brala menší časové omezení. „Uvítala bych, kdyby jej dali do pořádku v co nejkratší době, párkrát do týdne jezdím totiž do Žlutavy. Na druhou stranu budu ráda, když most bude v pořádku," konstatuje Blanka Vojtková.

NA OPRAVU ČEKALI JAKO NA SMILOVÁNÍ

Silnicí mezi dvěma zmíněnými obcemi denně projede do tisíce aut. Na objížďce šoféři najedou necelou dvacítku kilometrů. To netěší například Ladislava Omelku ze Žlutavy. „Když pojedeme nakoupit do Otrokovic, najedeme tak dobrých šestnáct kilometrů navíc. Jakmile něco zapomeneme nebo budeme muset jet něco vyřídit, tak se to navýší a bude to opravdu dost," stýská si obyvatel. Jedním dechem však poukazuje na nutnost opravy mostu. „Nebyl stavěný na těžká nákladní auta, která tu jezdí s kamením a hlínou do našeho blízkého kamenolomu. Ta mu také dala hodně zabrat. Uzavírku musíme vydržet, i když je to poměrně dlouhá doba," dodává Ladislav Omelka.

Vladimír Mišurec, jednatel společnosti Kamenolom Žlutava, v omezení žádný problém nevidí. „Nevadí nám to, budeme zkrátka jezdit na objížďku," konstatuje.

Podle žlutavského starosty Stanislava Koláře prý na opravu čekali jako na smilování. „Je to nebezpečný úsek. To víte, jak se oprava rozkřikla, tak se lidé dotazovali, jestli mohou jezdit různými cestami přes les a podobně. Bohužel to nejde, to je dané zákonem. Musí to přetrpět na objížďku. Za sebe jsem hodně rád, že most pak bude bezpečný," těší starostu. Most přes Široký potok je ve špatném stavebně technickém stavu. Spodní stavba je mimo jiné provlhlá, v opěrách a křídlech je množství trhlin, v místech odpadlé omítky je vidět zkorodovaný beton. „Celou nosnou konstrukcí prosakuje vlhkost, na řadě míst jsou trhliny. Ani například svodidla nevyhovují technickým parametrům, sloupky korodují," poukazuje na jeho špatný stav šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

V místě vznikne nový most se silnicí širokou 6,5 metru. Odvodněnou vozovku osadí novými ocelovými svodidly. V délce 36 metrů provedou také pročištění koryta toku a jeho srovnání.