Historický trolejbus bude tentokrát nasazován v neděli odpoledne na linku 9 na pravidelný spoj. Ze zastávky Baťova nemocnice bude odjíždět poprvé ve 12.40 hodin a ve stejné minutě pojede od Baťovy nemocnice každou hodinu až do 16.40. Z točny Jižní Svahy-Středová bude jezdit trolejbus 9 Tr od 13.20 opět každou hodinu až do 16.20 hodin.

„Historický trolejbus bude vybaven označovači jízdenek, pojede podle běžného jízdního řádu a bude v něm platit běžný tarif. Zájemci se budou moci s historickým trolejbusem samozřejmě také na různých místech Zlína, kudy linka 9 projíždí, vyfotografovat a pořídit si snímky i uvnitř vozu," upřesnil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek. Pokud by se stalo, že bude historický trolejbus nahrazen pro případnou poruchu jiným trolejbusem, samozřejmě již ne historickým, zájemci o svezení získají bližší informaci na dispečinku DSZO na telefonním čísle 577 271 269.

Zlínský historický trolejbus Škoda 9 TrHT 26 byl vyroben v roce 1979 v závodě Škoda Ostrov s výrobním číslem 7227. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 8 920 kilogramů, celková hmotnost i s cestujícími činí 16 tun. Vůz je 11 metrů dlouhý a 2,5 metru široký. Výška se staženými sběrači dosahuje 3,24 metru. Maximální povolená rychlost je 60 km/hod. V DSZO byl rekonstruován včetně nátěrů a některých detailů v interiéru do podoby, jak vypadala MHD ve Zlíně a Otrokovicích v osmdesátých letech minulého století. Vozidla MHD byla tehdy opatřena červeným lakem. V DSZO je tento rekonstruovaný trolejbus v provozu od roku 2004.