Chodník, který vede jen po jedné straně silnice, je totiž velmi úzký a dva kočárky se na něm nevyhnou. Ovšem i bez kočárků se na úzkém betonovém pásu chodci vyhýbají dost složitě a navíc v těsné blízkosti projíždějících aut.
„Rozhodně to není ideální. Míjet se s lidmi na mostě, kde kolem vás těsně projíždějí auta, není příjemné. Jednou se mi dokonce už stalo, že jsme s paní, která vedla kočárek z druhé strany řeky, musely jedna druhé ustoupit. Počkaly jsme, až projedou auta, a paní musela kočárek sundat z chodníku do silnice, aby mě objela," popsala jedna ze zlínských maminek Jana Rumplíková.
Sotva v pátek dopoledne silniční most na Cigánově přešla, už na něj z druhé strany vstupovaly dvě kamarádky s kočárky. Po chodníku před ním šly vedle sebe, na mostě to ovšem pochopitelně nešlo.
„Bydlím v jiné části Zlína a sem se občas jen stavuji za kamarádkou, ale taky mi to vadí, když se musíme takto tlačit na mostě. Snad brzo opraví ty pěší lávky," přeje si paní Šišková.
Rodiče či prarodiče s kočárky mohou běžně opravdu využívat nedalekou betonovou lávku pro pěší, která spojuje Benešovo a Tyršovo nábřeží u restaurace U Máců. Ta je teď ale kvůli opravám uzavřena a silniční most je tak náhradní trasou.
Město ale úzký chodník vylepšovat nehodlá. Zmíněná lávka pro pěší se totiž znovu otevře už toto pondělí, ačkoli ještě minulý týden radnice informovala, že to bude až v půli prosince.
„Opravy se stihly s velkým předstihem, než jsme původně avizovali. Další dvě budou otevřeny do poloviny prosince, tedy v původně stanoveném termínu," vysvětlil mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.
Znovuotevření betonové lávky pro pěší ale podle mnohých chodců složitou situaci na silničním mostě nevyřeší. „Lidé jsou pohodlní, nechce se jim udělat ani krok navíc. Budou tady po tom úzkém chodníku přecházet i nadále, obzvlášť, když k němu vede přechod," míní Jarmila Třaslínová ze Zlína, která přes most nyní často vozívá své první vnouče.
Chce, aby radnice chodník přes most rozšířila, anebo ho alespoň oddělila od silnice nějakou zábranou.
„Člověk se tu vážně těžko vyhýbá. Když je mokro, snadno mu uklouzne noha a je pod autem. Vím, že by rozšíření chodníku bylo nákladné, ale za bezpečnost chodců to snad stojí, ne?" ptá se Třaslínová.
Podle mluvčího zlínského magistrátu Zdeňka Dvořáka byl most takto před mnoha lety stavebně koncipován a tomu se musí lidé i radnice přizpůsobit.
„První z betonových lávek se opravdu brzy otevře, takže už žádné opatření na silničním mostě dělat nebudeme. Pokud se tam potká kočárek s chodcem v protisměru, samozřejmě se musí vyhnout opatrně, ale zásadní problém to určitě není," uzavřel Dvořák.