Kázeň obou „táborů“ se snaží korigovat městská policie, kterou ovšem lidé často ignorují. Pohyb vurčeném prostoru by měl eliminovat kolize jezdců na kole schodci.

„Chodníky jsou rozdělené na dvě poloviny už dost dlouho, a přesto to skoro nikdo nerespektuje. Když jede člověk na kole, musí mezi chodci zběsile kličkovat. Když jde pěšky, musí zase uskakovat kolařům. Lidi nedávají pozor a na cestě se pohybují, jak se jim zachce,“ postěžoval si Milan Frýbort ze Starého Města, se kterým souhlasí celá řada dalších obyvatel.

Problémy vulicích důvěrně zná ivelitel staroměstských strážníků Miroslav Nosek. Pohyb ve vymezených pásech by podle něj měli lidé dodržovat hlavně kvůli vlastní bezpečnosti. „Cyklisté by se měli skutečně držet dále od stěn domů, aby nesrazili někoho, kdo zbudov vyjde,“ nabádá Nosek, podle kterého se stížnosti na přehlížení značek nejvíce hromadily asi před dvěmalety.

Na kázeň pěších ijezdců se strážníci snaží dohlížet. Provinilce upozorňují na jejich přestupky a vojedinělých případech udělují blokové pokuty. „Někdy je docela složité vysvětlit třeba starším lidem, co znamená stezka pro cyklisty. Diví se proč na jednu stranu chodníku nesmějí, když po ní chodili celý život. Mladí lidé by ale každopádně značení dodržovat měli,“ upozornil strážník.

Svislé dopravní značky na chodnících doplňují ivodorovné spůlící čárou. Na náměstí Hrdinů však namalované značky na komunikaci chybí. Nahrazuje je dvojí povrch rozdělený pro chodce a cyklisty. Některým lidem přesto značení schází. Jejich domalování ale není podle staroměstského starosty Josefa Bazalynutné.

„Nevidím důvod, proč vodorovné značení dodělávat. Vroubkovaná část chodníku sama osobě dostatečně napovídá, že je určená pro cyklisty. Pokud po ní někdo chodí, je podle mého na vině spíše nekázeň, než špatné značení,“ míní starosta.