V pondělí zahájilo Ředitelství silnic Zlínského kraje jeho demolici. Potrvá do konce srpna a je s ní spojená objížďka.

Se symbolem Jana Antonína Bati se přišly rozloučit hloučky místních.

„Fando, zničili tvůj chodník,“ bylo slyšet, když padala suť z mostu.

Ilustrační foto
V Otrokovicích se od září změní čísla linek MHD. Podívejte se jak

„No jo, most nikomu nevadil, ale musel jít k zemi. Asi je potřeba utratit krajské peníze,“ znělo z úst dalšího přihlížejícího.

Většina z nich by most nejraději zachovala.

Objekt postavený v roce 1940 byl ve špatném technickém stavu a mohl by ohrožovat bezpečnost na krajské silnici.

„Odborná mostní diagnostika ho hodnotí stupněm šest ze sedmi, tedy jako velmi špatný. Beton po více než osmdesáti letech působení povětrnostních vlivů je silně zvětralý. Hrozí, že by se mohl ještě více drolit a ohrožovat vozidla, která pod betonovým obloukem projíždějí,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje Vojtěch Cekota.

Baťova vize

Po celé republice je rozeseto několik artefaktů Baťovy dálnice z přelomu 30. a 40. let dvacátého století, případně dalších snah o vybudování rychlostních silnic. Ty se sice dočkaly zahájení prací, ale nikdy nebyly dokončeny.

Záměr napřímeného silničního spojení Zlín – Luhačovice o šířce sedm metrů a délce 19 kilometrů překazila druhá světová válka. V terénu v okolí dodnes zůstávají některé stavební objekty nedokončené. Betonový podjezd pod neexistující silnicí v Ludkovicích byl jedním z nich.

Pro auta objížďka, pěší mají provizorní stezku

O osudu podjezdu se rozhodlo na kraji už v roce 2021, kdy byla schválena jeho demolice. Ta potrvá do konce srpna za úplné uzavírky s převedením provozu na objízdnou trasu přes Březůvky, Doubravy, Hřivínův Újezd, Kaňovice a Biskupice.

Slavnostní start 51. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2022
52. Barum Czech Rally Zlín klepe na dveře. Co všechno nabídne?

Pěší budou využívat provizorní stezku o šířce dva metry, která umožní pohyb osob kolem staveniště po celou dobu odstraňování podjezdu. Na silnici budou vyznačena dvě místa pro přecházení na stávající chodník.

Demoliční práce budou stát téměř sedm milionů korun.