Od devíti hodin si mohou návštěvníci uvnitř areálu prohlédnout vozidla MHD, zařízení dílen, centrální dispečink a také projet ve voze MHD myčkou.

Na zvláštní lince mezi vozovým depem a obratištěm Sportovní hala pojedou po celý den v půlhodinových intervalech domácí i zapůjčená historická vozidla. Přeprava cestujících bude zdarma.

Policejní štěně border kolie Zoe bude hledat výbušniny
Nová čtyřnohá posila policie: Štěně border kolie Zoe bude hledat výbušniny

V areálu vozového depa DSZO nebude chybět zábavný program pro děti, ukázky techniky integrovaného záchranného systému nebo občerstvení. Bude připraven zábavný program pro děti.

Historické vozy

Letošní ročník si připomene 80. výročí zahájení trolejbusové dopravy ve městě. Při této příležitosti objeví také zapůjčená historická vozidla MHD: trolejbus 7 Tr z roku 1954, autobus Škoda 706 RO z roku 1947 nebo Karosa B 732.20 a Karosa ŠD 11.

Nová platba jízdenek kartou nenahradí stávající papírová verzi

Cestující poprvé uvidí nový odbavovací systém, který bude umožňovat platby jízdného bankovními kartami a začne ve vozidlech fungovat koncem tohoto roku. Technici u vozů zájemcům vše vysvětlí, názorně ukážou nebo umožní prakticky vyzkoušet.

V srpnu začne fungovat internetový e-shop pro nákup časových jízdenek, v prosinci se objeví elektronické odbavovací terminály u všech dveří ve všech trolejbusech a autobusech.

Podívejte se, jak skupina No Name rozezpívala zaplněné náměstí ve Zlíně
Podívejte se, jak skupina No Name rozezpívala zaplněné náměstí ve Zlíně

„Cestující dostanou moderní odbavovací systém jako mají v Brně či Ostravě, který jim umožní platit za jízdenky bezhotovostně, ale který od nich nebude vyžadovat žádnou zvláštní dopravní kartu. Jízdenky se budou platit běžnými bankovními kartami, hodinkami či mobilními aplikacemi, které už lidé používají. Pro konzervativnější cestující ale zachováme i možnost označování dosavadních papírových jízdenek a nákup papírových časových kuponů,“ říká ředitel DSZO Josef Kocháň.

Připravovaný zlínský elektronický odbavovací systém v MHD se bude nejvíce podobat již zavedeným systémům v MHD v Brně a v Ostravě. Cena bez DPH činí 14,905 milionu korun, z toho 12,670 milionu korun získá DSZO z evropských fondů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: ZFF 2024 - jak vznikají filmové triky

Zdroj: Iva Nedavašková