„Technici dodavatelské firmy Iveco Czech Republic z Vysokého Mýta přivezli oba nové vozy do Zlína již ve středu 23. března. Jejich skutečným výrobcem je francouzská firma Iveco France, S. A.," uvedl mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Nové autobusy jsou dlouhé 12 metrů, nízkopodlažní, klimatizované, jako první ze zlínských autobusů vyhovují požadavkům normy Euro 6. Mají 23 míst k sezení, celková obsaditelnost je 100 lidí.

Oproti dříve pořizovaným autobusům obchodních názvů Citybus a Citelis mají autobusy Urbanway jinou karoserii, jiný typ naftového motoru (objem 8,7 litru), jinou převodovku. Hmotnost prázdného vozu činí 11,8 tuny. Dosahují maximální rychlosti 80 km/hod.

Viditelné změny

„Cestující si všimnou jiného uspořádání interiéru nebo také plyšových potahů sedaček. Osvětlení zajišťují diody. Nově je řešena též kabina řidiče je použita jiná přístrojová deska, kabina má vlastní okruh ventilace a topení. Čelní sklo je antireflexní," uvedl mluvčí.

Cena jednoho vozu činí více než 5 milionů korun (bez DPH). Na linkách DSZO budou tyto autobusy jezdit s evidenčními čísly 677 a 678.

„Jde opět o krok pro postupnou obměnu a modernizaci našeho vozového parku. Kromě těchto dvou autobusů pořídíme letos ještě dva nové trolejbusy s bateriemi pro nezávislou jízdu. Jejich dodávku očekáváme někdy ve druhé polovině roku," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Průměrné stáří autobusů ve vozovém parku DSZO činilo před zařazením nových vozů něco málo přes 10 let. (poh)