VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Zlína zatím jen motorákem

Otrokovice – Hotovo. Alespoň tedy na papíře. Taková je aktuální situace kolem plánované modernizace železniční trati mezi stanicemi Otrokovice a Zlín střed. Projekt její elektrizace a zkapacitnění představili ve čtvrtek otrokovickým zastupitelům a veřejnosti zástupci investora a projektové společnosti.

26.2.2011 15
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Nejčerstvější informace hovoří o tom, že by elektrifikace trati měla končit ve stanici Zlín střed a zároveň by důležitá dopravní tepna měla být zčásti zdvojkolejněna. „Pouze po jedné koleji by se mělo nadále jezdit mezi Malenovicemi a Prštným,“ sdělil generální projektant stavby Jiří Pelc ze společnosti SUDOP Brno.

Podle něj se cestující dočkají vyššího komfortu cestování, rekonstrukce jim samozřejmě ušetří i čas. V to doufá i starosta Otrokovic Jaroslav Budek. „Díky modernizaci by se obyvatelé Otrokovic měli dočkat častějších spojů i pohodlnějšího a rychlejšího spojení s krajským městem,“ domnívá se Budek.

Na trati dále dojde k modernizaci všech technologických zařízení a také k zvýšení traťové rychlosti na 100 km/h. Osobní vlaky ji však mezi zastávkami nebudou moci dosáhnout. „Zároveň přibude nová stanice Zlín-Louky obchodní centrum,“ podotkl Pelc.

Připomněl také nejzásadnější potíže, se kterými se tvůrci projektu museli vyrovnávat. Ať už je to rozsáhlá zástavba v okolí trati, množství zastávek nebo nákladní doprava, která železnici v nezanedbatelném množství využívá.

Projektanti si poradili i s problematickou situací na otrokovické křižovatce třídy Osvobození a ulic Zlínská, Napajedelská a Objízdná. „Křížení trakčního vedení trolejbusu a vlaku vyřešíme přepínáním jejich napájení, podobně, jako to mají například ve švýcarském Curychu. Měla by tak být zachována maximální bezpečnost,“ informoval Pelc.

Přejezd ve zmiňované lokalitě pak zůstane jednokolejný, modernizované trati však bude muset ustoupit jeden z přilehlých domů, který čeká asanace.

„K dalším změnám bude patřit zrušení přejezdu v Otrokovicích-Trávníkách nebo vybudování nadjezdu v Prštném,“ nastínil projektant.

Plánována je i rekonstrukce všech zastávek včetně nádraží Zlín-střed. „To je dnes v dosti tristním stavu. Vzniknout by místo něj měl nový přestupní terminál, nejen pro železnici, ale též pro příměstskou a městskou dopravu,“ podotkl Pelc s tím, že součástí nově vzniknuvší budovy by měly být také rozsáhlé komerční prostory nebo parkovací dům.

Plánovaná stavba je dle Pelce nesmírně náročná jak na přípravu, tak i samotnou realizaci. „Musíme se snažit vyjít maximálně vstříc zájmům hygieniků a památkářů, problémem jsou také zásahy do soukromého vlastnictví, které budeme nuceni učinit. Snažíme se však o maximální vstřícnost,“ doplnil Pelc.

O modernizaci železnice se mluví už několik let. „Stavba prošla velmi složitým vývojem a při jejím plánování bylo nutno udělat řadu kompromisů. Každopádně mohu potvrdit, že 15. prosince 2010 jsme ve Zlíně zažádali o územní rozhodnutí,“ poukázal Igor Kokojan ze Správy železniční dopravní cesty – Stavební správy Olomouc, která je investorem stavby.

Přijetí žádosti od projektové firmy potvrdil i zlínský radní Milan Jungmann. „V současné době probíhá proces jeho připomínkování,“ přiblížil. Poznámky, které město k projektu má, však Jungmann prozatím specifikovat nechtěl.

Modernizace trati si vyžádá stavbu 6,5 kilometru protihlukových stěn, položeno bude nových 18 kilometrů kolejnic a vznikne 42 tisíc metrů čtverečních nových komunikací, především chodníků.

Kdy se však skutečně poprvé kopne do země zatím nikdo není schopen říci. Ministerstvo dopravy zatím s financováním modernizace trati v následujících čtrnácti letech nepočítá. Šancí pro dřívější zahájení stavby by mohly být peníze z jiných zdrojů.

Autor: Viktor Chrást

26.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:
Den zdraví ve zdravé škole
21

Bulgur, kuskus, nebo čočkový salát: běžná jídla na základní škole

Žena je psychicky nemocná.

Hledá se Naděžda Skácelová

AKTUALIZOVÁNO

To jsou oni! Poslanci, kteří budou hájit zájmy Zlínského kraje

Profily poslanců zvolených ve Zlínském kraji  

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Chceme se omluvit fanouškům. Bylo to hrozné, říká Bačo.

Fotbalistům Zlína to proti Mladé Boleslavi před domácím publikem vůbec nejde.

Lidovec Benešík: Česku je to jedno. Slovák či Japonec

„Česká republika je maximálně tolerantní země. Když se podíváte na to, že volby vyhráli ekonomičtí migranti, tak jednoznačně můžeme EU říct, že nejsme žádní xenofobové. U nás je to jedno: Slovák nebo Japonec,“ sdělil Ondřej Benešík jediný lidovecký poslanec z našeho kraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT