Celková částka na jejich pořízení se pohybuje kolem 400 milionů korun, dotace činí 251 milionů.

DSZO má koupit 4 dvanáctimetrové a 11 osmnáctimetrových vozů na elektriku a také 6 dvanáctimetrových a 4 osmnáctimetrové kloubové trolejbusy s hybridním pohonem. První trolejbus podnik koupí v únoru 2013, kompletní nákup všech 25 vozidel má být uzavřen v dubnu 2015.

„Chceme kompletně přejít na nízkopodlažní vozidla,“ sdělil ředitel DSZO Josef Kocháň. DSZO provozuje MHD prostřednictvím 37 autobusů a 56 trolejbusů. Loni koupila dva autobusy o délce 10,5 metru, letos plánuje nákup dvou autobusů o délce 12 metrů a čtyř vozů dlouhých 10,5 metru. Čtyřicet procent nákladů pokryje dotace z EU.

Díky evropské dotaci navíc DSZO údajně nakoupí pro vozidla MHD 88 nových palubních počítačů a zavede elektronický odbavovací systém pro cestující MHD, takzvané bezkontaktní čipové karty. To vše do poloviny roku 2013 za podpory dotace ve výši 20 milionů korun.

(čtk, hed)