V současné době dostává DSZO od obou měst dotaci přibližně devadesát milionů korun. Podle vlastnických podílů sedmaosmdesát procent od Zlína, zbytek od Otrokovic. Rozhodovací práva mají přitom oba zřizovatelé hromadné dopravy stejné. O zdražování jízdenek se potom mluvilo už před půl rokem a nově před týdnem. Zlín s Otrokovicemi se zatím ale nedohodli, zda k tomuto kroku přistoupit či nikoliv a na konkrétních změnách v cenách jízdného.

Podle předsedy rady jednatelů DSZO Zdeňka Blažka (ODS) je však nutným krokem nějakým způsobem milionové ztráty počínaje příštím rokem pokrýt. Hrozí prý, že se tak budou stále prohlubovat. Jednatelé se proto včera na svém zasedání dohodli, že vypracují do příští schůze návrh, jak získat finance. Ten přibližně za měsíc předloží svým zřizovatelům.

„Koncepčním řešením není zdražení jízdného. Cestou, jak ztrátu snížit, jsou přibližně o třicet milionů vyšší dotace nebo kombinace obojího,“ sdělil Blažek. Možnostmi, jakým způsobem potřebné peníze získat, se jednatelé společnosti zabývají prý už dlouhou dobu. „Po předložení návrhu to bude už jen otázka polické vůle,“ dodal.

Starostka Otrokovic Radoslava Matuszková (Nestraníci pro Otrokovice) by byla pro kombinaci. „Připadá mi to vyrovnané. Zdražení jízdného by se dotklo cestujících, zvýšení dotací rozpočtů měst,“ vysvětlila starostka.

O kolik změnit cenu jízdenek však komentovat nechtěla. „Po předchozích jednáních jsme opět na začátku a hledáme se Zlínem společné řešení. Počkáme tedy na návrh rady jednatelů a potom se uvidí,“ uvedla Matuszková.

Vyvrátila současně tvrzení, že by otázka cen byla důvodem sporu mezi oběma městy. „Dříve jsme se pouze nedohodli na konkrétních položkách, co se týče například rozložení v čase u jízdenek,“ objasnila.

Kterou variantu by upřednostnil Zlín, zda pouze zvýšení dotace nebo i zdražení jízdného, zatím není jisté. „Své stanovisko dáme až poté, co jednatelé dopravní společnosti předloží společně s návrhem ekonomické rozbory, případně srovnání cen s jinými většími městy,“ poznamenal náměstek zlínské primátorky Miroslav Šenkýř (ODS).

Jednatřicetiletý Milan Janík, který denně cestuje do zaměstnání trolejbusem, by uvítal variantu jízdné ve Zlíně a Otrokovicích nezdražovat. „Chápu, že potřebuje dopravní podnik ztrátu snížit, ale já bych měl lehčí peněženku. To se mi pochopitelně nelíbí,“ podotkl.