Jakým způsobem bude DSZO hospodařit od letošního roku, rozhodnou do konce listopadu. Teprve potom se tedy uvidí, zda zvýší společnosti dotace, zdraží jízdné nebo zvolí kombinaci obojího.

Zlínští zastupitelé prozatím včera rozhodli, že uhradí většinovou část ztráty společnosti ve výši 13,5 milionu korun. Otrokovice doplatí přibližně dva miliony. Představitelé měst se tak dohodli na základěfinanční analýzy, kterou nechali v DSZO provést.

„Chtěli jsme zjistit, zda nejsou ve společnosti rezervy. Ty jsou však na základě výsledků řádově pouze ve statisících,“ objasnila primátorka Zlína Irena Ondrová. Dodala, že z auditu také jednoznačně vyplynulo, že DSZO dostává jako dopravní společnost vůbec nejmenší dotace v porovnání s jinými krajskými městy. Naopak má prý nejvyšší podíl tržeb. „To je důkazem, že společnost hospodaří dobře,“ poznamenala Ondrová.

Díky úhradě ztráty splnila DSZO podle předsedy rady jednatelů Zdeňka Blažka odpisový plán. Finanční zálohu pro rok 2009 může tedy použít pro rozvoj společnosti, například na nákup nových vozidel. Zatím je stejná jako v předchozích letech. O její výši však budou zástupci měst ještě jednat.

„Vznikla pracovní skupina sloučená ze zástupců Zlína i Otrokovic, která se bude zabývat budoucím řešením. Zda pomůže zdražení jízdného, zvýšení dotací nebo kombinovaný model. Rozhodnout by měla do konce listopadu,“ upřesnila primátorka.

Zvýšení cen za dopravu tak podle jednatele Zdeňka Blažka zatím rozhodně není na pořadu dne.

„Jakým způsobem se bude hradit další ztráta společnosti, je na rozhodnutí majitelů, jak se s tím poperou. Společnost se snaží šetřit, ale některé náklady snížit nemůžeme. Například mzdy, které tvoří zhruba sedmdesát procent,“ vysvětlil Blažek.