„Úroveň Florie rok od roku mírně, ale trvale klesá. Chtělo by to trochu investovat do propagace a snažit se natáhnout sem další vystavovatele a ne jen vybírat peníze,“ řekl jeden z prodejců Jiří Vodák ze Vsetína.

Podobně se vyjádřila i jeho kolegyně Zdeňka Kellnerová z Lipníku nad Bečvou. „Musím ale říct, že letní výstavy jsou obecně horší než ty jarní. Na jaře už se lidé těší na zahrádku,“ usmívala se.

O tom, že organizátoři výstavy podcenili reklamu a nenabízejí nic nového, je přesvědčen i další vystavovatel z jihu Moravy.

„Pomalu to skomírá. Jezdíme na podobné akce po celé zemi i do zahraničí a úroveň se vůbec nedá srovnat. Zato ceny za pronájem plochy už jsou srovnatelné s Rakouskem,“ do­dal.

Provozovatel výstaviště se však brání. „Do reklamy jsme letos investovali daleko více než v předchozích letech. Byla v novinách i rádiích. Ale prodejce chápu, hodnotí výstavu podle toho, kolik prodají. Letos však všechny podobné akce reagují na ekonomickou situaci v zemi, ať jde o naši Florii nebo třeba Brněnské veletrhy a výstavy,“ vysvětlil ředitel výstavy Radek Novotný.

Lehce zklamaní byli i návštěvníci Florie. Hlavně ze stánků s textilem.

„Toho je všude dost, nepotřebuji jezdit na akci pro zahrádkáře, abych koupila povlečení na peřiny,“řekla Helena Nyčová, která přijela z Karviné.

„Jsme tady poprvé po několika letech a se starou Florií se to nedá srovnat. Vystavovatelé jsou moc ochotní a je vidět, že je práce baví. Koupili jsme, co jsme chtěli a ještě dostali dobré rady. Ale chtělo by to širší nabídku, více věcí pro zahradu,“ dodali manželé Chorzemplovi z Orlové.

I pro to má provozovatel vysvětlení. „Stánky před vchodem nejsou naše, plochu pronajímá obec. Ti prodejci se prostě jen přidali k naší akci, a my nemůžeme ovlivnit, co tam budou nabízet. Floria prostě začíná až za branami výstaviště,“ objasnil Novotný.