„Trolejbus této velikosti by mohl být určitým kompromisem mezi klasickými dvanáctimetrovými sólo vozy a osmnáctimetrovými kloubovými vozy,“ poznamenal vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO) Pavel Nosálek. Navíc cena patnáctimetrového vozu je nižší než u pouze o tři metry delšího kloubového provedení.
Při této příležitosti se příznivci městské hromadné dopravy setkali v pátek 30. dubna odpoledne v areálu dopravního podniku, aby se novým trolejbusem svezli a dozvěděli se o něm více informací.
„Jsem velmi rád, že nám vedení dopravní společnosti vychází vstříc a doufám, že v tom bude i nadále pokračovat.“ poznamenal k akci patnáctiletý zájemce o veřejnou dopravu Tomáš Kopeček. Po projížďce od vozovny na Jižní Svahy a zpět zhodnotil i samotné vozidlo: „Trolejbus mě na první pohled zaujal, také je více prostornější. Ovšem nevím, jestli a jak by se v pravidelném provozu ve Zlíně osvědčil“.
Další dny bude Solaris nasazován do běžného provozu s cestujícími na linkách 2, 6, 8, 9 a 10. Lidé si budou moci vyzkoušet, jak se takovým vozidlem cestuje, a porovnat jej se současnými trolejbusy známými ze zlínských ulic.
„Chceme si ověřit, zda by nasazení trolejbusů této velikosti mohlo být v podmínkách Zlína a Otrokovic výhodné. V poslední době jsme vlivem ekonomické krize zaznamenali určitý pokles počtu cestujících. Patnáctimetrové trolejbusy by mohly být vhodnou náhradou kloubových vozidel bez dopadu na kvalitu dopravy a četnost spojů,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.