Majitelem Domu potravin v blízkosti obchodního domu Baťa je Moravský peněžní ústav (MPÚ). Budovu získal v dražbě za 110 milionů korun v dubnu loňského roku. Jednalo se tehdy o vůbec rekordní dražbu ve Zlínském kraji a jednu z největších v České republice.

„Chceme, aby se z chátrajícího objektu stal reprezentativní dům v centru Zlína. Svými službami a zbožím bude orientován na nejpočetnější příjmovou skupinu. Obchodně­společenské centrum tedy rozhodně nebude zaměřeno na luxusní a drahé zboží,“ přiblížil člen představenstva MPÚ Ivo Lapčík.

Zdůraznil, že do centra se nebude chodit pouze za nákupy. Má totiž plnit i společenskou a vzdělávací funkci.

„V jeho prostorách zřídíme univerzální sál, kde budou bývat přednášky o módě či jiných záležitostech. Součástí centra bude i dětský koutek, kde se rodičům při nákupech o potomka postarají pracovníci. Co se týče služeb, fungovat v něm bude například i pobočka MPÚ. A pět etáží bude také propojeno eskalátory,“ upřesnil Lapčík.

V současné době je dům zaplněn obchodníky asi ze sedmdesáti procent. Je prý zatím otázkou jednání, kteří v něm zůstanou a kteří přibudou.

Budova, jež nyní nese oficiální název Obchodní centrum, má projít v následujících letech zásadní rekonstrukcí. Drobné úpravy jako malby a opravy interiéru v něm už dělníci provádějí od srpna loňského roku. Podobu má změnit i vnější část budovy.

„Nejdůležitější změnou bude bezbariérové propojení podchodu u domu s ulicí Kvítková a bezbariérové napojení na okolní pěší trasy. Základní skelet objektu zůstane, aby architektonicky do města zapadal. Budova získá nový skleněný plášť,“ popsal autor navrhované studie ze společnosti Ateliér 91 Richard Turna.

Co se týče parkovacích míst, ty prozatím MPÚ u centra budovat neplánuje. Má být totiž svým charakterem zaměřeno na pěší a cestující městské hromadné dopravy. V jakém časovém horizontu by mohlo být kompletně zrekonstruováno, zatím také není jasné. Podle prozatímních odhadů by však mohl vlastník požádat o stavební povolení v tomto roce. Při stanovení názvu obchodně-společenského centra zřejmě vyhlásí veřejnou soutěž. Celková investice dosáhne řádově desítek milionů korun.

Stejně jak MPÚ, ani Obchodně-zábavní centrum Zlaté jablko se konkurence neobává. „Jelikož bude nové centrum zaměřeno na střední třídu, my obchodní nabídkou a multikiny uspokojíme jinou část obyvatelstva. Rozhodně tedy obavy nemáme,“ sdělila mluvčí Zlatého jablka Kateřina Martykánová.

Jana Maršíková ze Zlína je především ráda, že získá budova Alfacentra novou podobu. „Nevypadá teď moc vzhledně. A velice hodnotím bezbariérový přístup, který umožní vstup i postiženým,“ uvedla obyvatelka.