„Jezdí tady oběma směry hodně aut. Přechod tam není a rušná cesta se přejít skoro nedá,“ popisuje situaci v ulici Sokolská u sportovních areálů a Galaxie otec strachující se o bezpečnost syna. Problematické je i odbočit na úzký mostek přes Fryštácký potok, zvláště stojí-li na něm auta snažící se odjet od sportovišť. Ještě o něco náročnější je vyjet z mostku na hlavní frekventovanou cestu. Dochází pak ke krkolomným situacím.

„Připletou-li se do toho chodci, je na malér zaděláno,“ domnívá se otec budoucího fotbalisty. Přidává se i sportovní manažer mládeže Fotbalového klubu Fastav Marek Kalivoda.

„Dlouhodobě se snažíme, aby kompetentní orgány neúnosnou situaci řešily,“ uvedl. Bohužel se prý jemu ani jeho předchůdcům nepodařilo prosadit řešení kalamitního stavu. K němu dochází zejména v odpoledních a večerních hodinách.

„Situace si zaslouží komplexní řešení, které zajistí bezpečný pohyb dětí a mládeže cestou ke sportovištím,“ komentoval mluvčí městské policie Pavel Janík.

Nápravy se ale jen tak nedočkáme. Plánované odstranění stávajícího mostku a výstavba nového je součástí realizace akce rekonstrukce stávající silnice a jejího napojení na přivaděč nové dálnice D49.

„K přestavbě na čtyřpruhovou silnici a k definitivnímu zlepšení situace v komunikačním napojení areálu sportovišť a Galaxie na Vršavě dojde až s realizací uvedeného projektu,“ sdělil šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Podle mluvčího města Zdeňka Dvořáka realizaci očekáváme přibližně do tří let.

„Do června 2019 bychom chtěli smluvně dořešit všechny přeložky inženýrských sítí a zaktualizovat dokladovou část,“ vysvětlil ředitel ŘSZK.

Poté podle jeho slov požádají o vydání územního rozhodnutí. V roce 2020 by tak prý mohlo být požádáno o stavební povolení. Realizace je ovšem podle něj závislá i na zahájení staveb na navazujících úsecích a také na zprovoznění dálnice D49 v úseku Hulín Fryšták.

V rámci projektu dojede ke zkapacitnění stávající silnice včetně řešení tří křižovatek řízených světelnou signalizací.

„U Kauflandu, u Galaxie a křižovatka z Vršavy na Jižní Svahy,“ vysvětlil Bronislav Malý.

Úsek řešený jejich organizací je dlouhý přibližně 2,4 kilometru a bude navazovat na dálniční přivaděč Fryšták-Kostelec, jehož investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, a akci „Obchvat Zálešná“, kterou připravuje město Zlín.

Počítá se prý s odstraněním stávajícího mostku a vybudováním nového obousměrného mostu včetně chodníku, a to ve vzdálenosti o 150 metrů dále ve směru na Fryšták. „Vznikne tady nová 4ramenná křižovatka se světelnou signalizací,“ přiblížil Bronislav Malý.

Tu doplní dopravní ostrůvky, přechody pro chodce a v její blízkosti směrem na Zlín i nové zálivy pro MHD.

Nejedná se o jednoduchou záležitost, na financování projektu se musí dohodnout Ministerstvo dopravy ČR, Zlínský kraj i město Zlín.

„V současné době se připravuje aktualizace memoranda o spolupráci všech investorů,“ dodal Malý. Akce je zahrnuta v seznamu staveb vhodných pro financování z fondů EU v rámci programu IROP a předpokládaná částka je 550 milionů korun.

„Tento úsek bude realizovaný a financovaný přes Zlínský kraj. Zda by případně statutární město Zlín financovalo některé úseky 2. etapy výstavby, je na společném jednání mezi Zlínským krajem a statutárním městem Zlín,“ vysvětlil Zdeněk Dvořák.