Ve spolupráci s krajským úřadem a správou silnic však nyní zvažují, jak minimalizovat negativní dopady stavby na život lidí. „Otázkou dnes už není, zda R49 ano, nebo ne. Už jsme akceptovali, že je potřeba pro nás všechny, nejen k rozvoji podnikatelského sektoru. Důležité nyní je, když už komunikace bohužel musí vést přes zastavěné území, jak co nejvíce ošetřit její negativní důsledky, hlavně exhalace a hluk,“ uvedl starosta Lubomír Doležel. Vše podle něj nyní město ve spolupráci s krajem, dotčenými obyvateli a Ředitelstvím silnic a dálnic jako investorem řeší. Pojištěné je prý i to, že silnice neskončí za Fryštákem. „Žádný dopravní špunt tady nevznikne. Úsek R49 bude spuštěn zároveň s přivaděčem na Zlín, jak to předjímá dohoda mezi zúčastněnými stranami,“ tvrdí Doležel.

První etapa výstavby na trase Hulín - Fryšták je nyní ve fázi vykupování pozemků. Ve Fryštáku, kde bylo potřeba získat parcely od čtyř rodin, už je tento krok hotový. „Nicméně vykoupit se nejprve musí trasa celá. Ještě letos je pak v plánu vyřizování stavebního povolení. Snahou kraje je zahájit výstavbu nejpozději začátkem příštího roku,“ uvedl krajský radní, který má na starosti dopravu, Petr Hradecký. Dodal, že souběžně se připravuje i dokumentace na přivaděč ze Zlína. „Fryšták si to vymínil,“ doplnil. Přestože tu a tam zazní ve Fryštáku nesouhlasné hlasy, oficiálně stížnost ani petici na obecní úřad zatím nikdo nepodal a na komunikaci, která centru města uleví od aut, se obyvatelé vesměs těší. „Od roku 2002, kdy jsem byl zvolen do čela města, k žádným výrazným projevům nesouhlasu nedošlo,“ potvrdil Doležel.

Úsek z Hulína do Fryštáku má být zprovozněn v roce 2010, stejně jako první etapa kilometrové cesty Fryšták - Lípa. Výstavba bude stát sedm miliard korun. Poté se má rozjet i příprava dalších etap projektu až po hranice se Slovenskem.