Zlín – Otrokovice
Mezi nejhoršími silničními úseky na Zlínsku nemůže stálice v podobě silnice I/49 rozhodně chybět. Už letos by však měla být komunikace, kterou bez neustálých oprav a zácep pamatují snad už pouze řidiči vyššího věku, konečně rozšířena do finální podoby. Na to si ale šoféři ještě několik měsíců počkají a zejména v Malenovicích se ještě mají na co těšit. „Od benzinek až k sídlišti se bude nadále pracovat a řidiči s tím musejí počítat. Omezení rychlosti na 30 km/h bude platit i v následujících týdnech,“ sdělil šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Fryšták – Žabárna
Pouze několikasetmetrový úsek silnice, který je však proslulý nebývale vysokým počtem dopravních nehod. Ty nezřídka bývají i velmi vážné. „Je tam dlouhá a nepřehledná zatáčka, která navíc vede do kopce. Šoféři tu často přecení své schopnosti,“ popisuje hlavní kámen úrazu na silnici druhé třídy mluvčí zlínské krajské policie Jana Bartíková. Na místě přitom panuje hustý provoz, který přispívá k mnoha karambolům. V příštích letech hodlají silničáři úsek modernizovat.

Nedašova Lhota – státní hranice ČR/SR
„Snad vůbec nejhorší silnice ve Zlínském kraji.“ Tak už loni popisovala stav cesty spojující Nedašovu Lhotu s hranicemi se Slovenskem starostka obce Jarmila Janíčková. Silnice je v naprosto dezolátním stavu už několik let. Aktuálně ji přitom ještě více poškozují kamiony, které si tudy zkracují cestu a vyhýbají se policejním kontrolám. „Nebude dlouho trvat a dojde to do fáze, kdy tudy neprojede už vůbec nic, jak bude cesta zničená,“ říká jeden z obyvatel Nedašovy Lhoty Jaroslav Kostka. Na zhruba dvoukilometrovém úseku plném výmolů a nerovností napočítali loni silničáři hned pětici velkých sesuvů. Také proto by se už letos měli pustit do kompletní rekonstrukce komunikace.

Vizovice – Loučka
Ještě donedávna komunikace druhé třídy, dnes už cesta stojící na nejnižším stupni silniční hierarchie. Pořád ji však při cestě napříč Vizovickou vrchovinou využívá stále celá řada šoférů, a to i přesto, že se v zimě silnice neudržuje. Problémy jim v lesním úseku dělá nejen děravá a klikatá vozovka bez svodidel, ale také nedostatečná šířka cesty. Podle starostky Loučky Martiny Bartošové v zimě často cestu zablokují uvízlé kamiony. Potíže prý ale nastávají také v létě. „Silnice je úzká, dvě velká auta se na ní mají problém vzájemně vyhnout,“ poukazuje Bartošová.   

Otrokovice – Kvasice
Silnice spojující Otrokovice s Kvasicemi je noční můrou snad všech řidičů v kraji. Už léta je totiž vozovka plná výmolů a nerovností. Zejména rychlejší průjezd přes jez u Bělova může mít pro podvozky plechových miláčků dalekosáhlé následky. Mrzký stav silnice není lhostejný ani starostovi Bělova Jiřímu Přecechtělovi. „Je to pořád stejné. Příslib od silničářů, že se s vozovkou bude něco dít sice máme, ale zatím nám nezbývá nic jiného než čekat,“ krčí rameny starosta. Za Bělovem ve směru na Kvasice se frekventovaná cesta, po níž denně jezdí i desítky linkových autobusů, výrazně zužuje a klikatí mezi poli. Dvě větší protijedoucí auta se tak mají v těchto místech výrazný problém vyhnout.

Tichov – Valašské Klobouky
Zbrusu nový most za sedm milionů korun stojí na silnici spojující Tichov s Valašskými Kloboukami od konce loňského roku. Jinak ale několikakilometrový úsek komunikace třetí třídy patří rozhodně k těm horším na Zlínsku. „Lesní úsek za opraveným mostem ve směru na Smolinu je plný výtluků a nerovností. Místy je cesta i povážlivě úzká,“ objasňuje situaci na místě Martin Horák. Ten zmiňovanou cestu zná díky častým průjezdům téměř jako své boty. V plánu silničních staveb pro období let 2012 až 2020, který v únoru schválili krajští radní, však inkriminovaná silnice nefiguruje.

Slušovice – Trnava
Za Slušovicemi jeden výmol za druhým, v Trnavě pak stovky metrů žulových kostek. Ani tuto cestu nemají šoféři příliš v oblibě. „Celá silnice až do Slušovic, která je v katastrofálním stavu, by si opravu zasloužila. Už několikrát jsem kvůli ní musel u dodávky měnit kulové čepy,“ kroutí hlavou řidič z povolání Rostislav Štefka, který přímo v Trnavě bydlí. Letos se sice skutečně dočká, ale pouze zčásti. Silničáři se pustí do rekonstrukce úseku od trnavské základní školy až po výjezd z obce směrem na Podkopnou Lhotu. Namísto kostek by tak už v létě měli řidiči jezdit po hladkém asfaltu.