Podle tvrzení Hlučanů stává několik desítek osobních automobilů také na zelené trávě. Auta patří převážně zaměstnancům místního závodu. Celou situaci ještě zhoršují nákladní vozidla, která stávají na cestě před továrnou. Lokalita je tak po většinu dne totálně zablokovaná, prakticky bez možnosti zaparkování pro tamní obyvatele. Kritický dopravní stav je trnem v oku především obyvatelům Závodní ulice a přilehlých panelových domů. Ti jednotně říkají: Nemáme kde odstavit svá auta.

Hlucká radnice se podle starosty Jana Šimčíka snaží situaci alespoň částečně změnit. První muž tamní radnice však přiznává, že ne všechno mohou radní hned vyřešit. „Vybudovali jsme tady nouzové stání na zpevněné ploše přibližně pro čtyři desítky automobilů. Myslím si, že pokud Autopal nebude přijímat další zaměstnance, tak to prozatím bude stačit,“ míní Šimčík.

Obyvatelé však realizovaná řešení považují za nedostatečná. Potíže se podle nich objevují opětovně se stejnou intenzitou. „Na našem sídlišti je pro parkování velmi málo místa, většina lidí totiž jezdí do Autopalu autem. Udělali tam sice malé parkoviště, ale nestačí pro všechny. A to tam jezdí ještě velké množství kamionů,“ postěžovala si Markéta Jelénková, jedna z obyvatelek sídliště. Kamenem úrazu se paradoxně stala prosperita podniku a s tím spojené přijímání dalších zaměstnanců. Do hlucké továrny tak v současné době dojíždí zaměstnanci až z padesátikilometrové vzdálenosti.

Zastupitelé si však vědí rady se složitou situací. Do konce roku nechají přibližně o jeden metr rozšířit komunikaci v celé sužované ulici. Prostory pro další parkoviště však nemají. „Problém s kamiony můžeme zcela vyřešit až v případě rozšíření průmyslové zóny,“ vysvětlil Šimčík. Jakékoliv snahy a také investiční záměry podle mínění bývalého starosty Františka Rybníkáře komplikují nevypořádané majetkové vztahy k přilehlým pozemkům. „Lidé nechtějí prodávat pozemky. Dokonce si drží i své staré a neobydlené domy,“ podotkl Rybníkář. Mluvčí společnosti Visteon-–Autopal z mateřského podniku v Novém Jičíně Veronika Prudilová slíbené vyjádření redakci Slováckého deníku neposkytla.

Jediný, kdo komentoval postoje společnosti, byl předseda odborového svazu KOVO Visteon-Autopal Hluk Josef Lopata: „Vedení se snaží s radnicí na řešení těchto problémů spolupracovat. Například při rozšíření silnice,“ uvedl.