„Mám našlapaný rozpočet a veškeré výdaje plánuji. Ale kvůli chřipce a třicetikorunovému poplatku u lékaře a v lékárně jsem nevyšel a musel vybrat,“ postěžoval si Petr Zaorálek ze Zlína. Ve frontě prý navíc strávil přes čtvrt hodiny. „Nejvíce zdržují důchodci, kteří to s platební kartou neumějí,“ komentoval.

Také další klientka spořitelny vybírala z bankomatu kvůli platbě lékařům. „Neměla jsem na zaplacení ošetření syna, s nímž jsme museli na pohotovost. Byl to neočekávaný výdaj, tak jsme hledali bankomat, abychom vybrali hotovost,“ vypověděla Zlíňanka Pravoslava Kopřivová s tím, že až u třetího přístroje bylo relativně volněji.

Situace ale nahrává bankám. „Se zavedením poplatků u lékaře se nám u klientů zvýšil počet výběrů z bankomatů. U některých až několikanásobně,“ potvrdila mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková. Zatím však nechtějí situace využívat, i když za leden díky vyššímu počtu výběru vydělali zhruba milion korun.

„Částky za výběr ponecháme prozatím ve stejné výši. Uvidíme ještě, zda a jak dlouho regulační poplatky ve společnosti obstojí,“ prohlásila mluvčí. O instalaci nových bankomatů kvůli tvořícím se frontám však dosud neuvažovali. „Bylo by to velmi nákladné a nehospodárné. Ve Zlíně máme přes deset přístrojů. Jejich počet upravují vnitřní směrnice, takže dokud nebudou fronty trvale půlhodinové, je dostačující,“ prohlásila Gajdušková.

Situaci by mohli vyřešit i sami lékaři. „O problému víme, ale abychom umožnili pacientům platit poplatky platební kartou, museli bychom pořídit nákladné přístroje,“ bránil se předseda Krajského sdružení praktiků ve Zlíně Lubomír Nečas. Podle něj je to však nereálné. „Náklady by byly desetitisícové a jsou v podstatě nevratné,“ uzavřel.

Informace uvedené v článku se nezakládají na pravdě