„Cestujícím koupě žádný negativní efekt nepřinese. Nám naopak pomůže docílit příznivějších cen při nákupu autobusů, pohonných hmot či náhradních dílů. Můžeme sjednotit opravárenství," sdělil současný předseda představenstva ČSAD Vsetín Zdeněk Zemek. Přechod pod jednoho majitele může i podle výkonného ředitele ČSAD Vsetín Josefa Růčky znamenat, že se z konkurentů mezi autodopravci stanou jednoduše partneři.

„HousaCar se nemění, dál bude fungovat pod stejnou značkou. Zřejmě se ale nastartuje spolupráce mezi naší firmou a firmou HousaCar," odhaduje Josef Růčka. Výsledkem by mohla být také podle něj například optimalizace některých zdvojených a méně využívaných spojů a tím i úspora nákladů. Zda se díky tomu nebude navyšovat jízdné, které by se za jiných okolností třeba zvýšilo, Zdeněk Zemek spekulovat nechtěl.

„Je to otázka managementu," zareagoval.

„Osobně pamatuji, kdy cesta, která teď stojí 40 Kč, stála 2,90. Ale systém příspěvků z kraje nepokrývá potřebu nákladů, takže uspořené finance budou spíše pokrývat náklady," doplnil předseda představenstva. Dosavadní majitel společnosti HousaCar Karel Housa měl odpoledne jednání, později už se jej nepodařilo zastihnout. (šid, mib)