„Co se jízdních řádů týká, tak se v podstatě jedná jen o velmi drobné změny," potvrdil Oldřich Holubář, ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín, největšího dopravce na Zlínsku. Jak může vypadat taková typická drobná změna?

Například spoj ze Zlína do Slavičína odjížděl v 9.15 a v 10.05 končil na zastávce Slavičín, Lukšín. Nyní bude spoj zajíždět ve Slavičíně navíc k dalším šesti zastávkám. Mimo jiné i k železniční stanici.

Zásadní změnu pocítí zákazníci autobusů Housacar. Ty budou totiž nyní využívat hlavní autobusové nádraží ve Zlíně. O konkrétních nástupištích jsou cestující informováni letáky ve vozech. Dosud měly busy Housacaru své zastávky v areálu Svitu. Překotného rušení spojů se nemusí obávat ani cestující, kteří jezdí do vzdálenějších míst.

„Rozsah meziměstské, krajské dopravy se snížil jen velmi nepatrně a jednalo se vždy o spoje, které měly minimální využití. Zpravidla v jednotkách osob. Ve většině případů je navíc alespoň v podstatné části trasy takového spoje zajištěna náhrada jiným způsobem. Například souběžně jedoucím autobusem," uvedla Věra Fuksová, jednatelka Koordinátora veřejné dopravy Zlínského kraje, a uvádí příklad:

Byl zrušen dopolední přímý vlak Olomouc-Zlín-Olomouc. Ve stejnou dobu však jezdí rychlík do Olomouce ve směru na Staré Město u Uherského Hradiště. Cestující ze Zlínska tak na něj nasednou v Otrokovicích.

„Z tohoto důvodu vznikl nový přípoj ze Zlína do Otrokovic osobním vlakem," doplnila Věra Fuksová.